معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید گفت: سایت الگویی ترویجی کشت پسته می تواند پایلوت برای آموزش سایر پسته کاران باشد تا با روش صحیح کاشت داشت و برداشت بهترین نوع پسته را برداشت کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز چهارشنبه 10 مهرماه 98 در معیت "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و جمعی از مسئولین از سایت الگویی ترویجی کشت پسته واقع در چاه کشاورزی مکا بازدید نمود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید اظهار داشت: این باغ با راهنمایی و توصیه های لازم به صاحب باغ در خصوص کاشت و برداشت پسته، برداشت آن از ۲.۲۵ تن به ۸ تن افزایش یافت که این خود می تواند یک پایلوت و الگو برای سایر باغداران باشد.

"محمدعلی طهماسبی" باتوجه به اینکه پسته کاری در شهرستان بهاباد در حال توسعه است تصریح کرد: چون شرایط اقلیمی، آبی و خاکی منطقه بهاباد یکی است، این سایت می تواند یک مرکز آموزشی برای پسته کاران منطقه بهاباد تلقی شود .

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان یزد در این بازدید با بیان اینکه در استان یزد گفت: شش سایت الگویی گشت پسته است که یکی از آنها در بهاباد اجرا شده است.

"رزا قوچانی" افزود: در این سایت ها توانسته ایم با رعایت برخی از فنون و رعایت تکنیک های باغبانی از قبیل رسد کامل آفات، عدم استفاده از سموم پرخطر، جلوگیری از سرمازدگی، تغذیه و آبیاری مناسب و استفاده از اسید برای تعدیل قلیایی خاک، افزایش تولید پسته را در این سایت شاهد باشیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به شهرستان بهاباد از ترمینال فرآوری ضبط پسته جنت با ظرفیت تحویل سه تن پسته خشک در ساعت که 60 درصد پسته شهرستان بهاباد در این محل فرآوری می شود بازدید نمود.

گفتنی است سطح زیر کشت پسته شهرستان بهاباد 2500 هکتار است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا