مرحله دوم جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه با حضور تعدادی از مسئولان و دانش‌آموزان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه میلاد شهرستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا ،  جت‌الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد در مراسم جشن عاطفه‌ها با  اشاره به اهمیت انفاق و نیکوکاری در جامعه گفت: دین اسلام سفارش زیادی به احسان و نیکوکاری دارد و ترویج این مهم در جامعه باعث ریشه کنی فقر می‌شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ انفاق باید نهادینه شود و ملت از خودبینی بپرهیزند و با دیگربینی و کمک به همنوع، به فکر دستگیری از مستمندان و نیازمندان باشند، افزود: احسان، نیکوکاری، انفاق و زکات از برکات خداوندی است و در اسلام سفارش زیادی به آن شده است.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه پاداش کمک به نیازمندان از طواف کعبه نیز بیشتر است، ادامه داد: امروز دانش‌آموزان که آینده‌سازان فردا هستند باید فرهنگ « هرچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم» را بیش از پیش بیاموزند.

همچنین در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش بهاباد در سخنانی بر ترویج فرهنگ انفاق و کمک به دیگران تاکید کرد و از مسئولان و خیران خواست دانش‌آموزان نیازمند را فرموش نکنند .

سال گذشته خیرین و مردم نوعدوست بهاباد بیش از ۳۰۰ میلیون ریال به جشن عاطفه‌ها کمک کردند.

هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۵۳ واحد آموزشی شهرستان بهاباد مشغول به تحصیل هستند.

درادامه این مراسم رمضان باقری رئیس کمیته امداد امام خمیننی ره بهاباد پیام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استا یزد را قرائت نمود .

امسال برگزاری جشن عاطفه‌ها در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه استان یزد پیش بینی شد و در ۲ مرحله قبلی این جشن، روزهای هفتم و هشتم شهریورماه برگزار شد.

هم اکنون چهار هزار دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد برخوردارند و  در جشن عاطفه‌های سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده بود و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم افزایش یابد.

 هدف از برگزاری این جشن تامین نوشت افزار دانش‌آموزان نیازمند در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ است و برنامه‌های ویژه جشن عاطفه‌ها با شعار «با رنگ مهر، رویایی را بسازیم» انتخاب  شد.

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا