میزان رضایت دارندگان تبلت‌های آیپد اپل از کاربران تبلت‌های سایر برندهای معروف همچون سامسونگ و آمازون، بالاتر گزارش و اعلام شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه سنجش میزان رضایت مشتریان در ایالات متحده آمریکا (ACSI) که بر روی بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مشتریان در حدفاصل سپتامبر ۲۰۱۸ و اوت ۲۰۱۹ صورت گرفته است، اپل باری دیگر در حوزه تبلت از سایر رقبای قدرتمند خود همچون سامسونگ و آمازون سبقت گرفته و توانسته است رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را به میزان بسیار بیشتری جلب و کسب کند.

طبق اطلاعات و داده‌هایی که در این گزارش ذکر شده است، میزان رضایت مشتریان از تبلت‌های آیپد اپل ۸۳ از ۱۰۰ گزارش و اعلام شده است این در حالیست میزان رضایتمندی کاربران تبلت های سامسونگ ۸۱ از ۱۰۰ بوده است.

البته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند در صورتی که تبلت جدید و پرچمدار گلکسی تب اس۶ (Galaxy Tab S۶) توسعه داده شده توسط این برند کره ای در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته محسوب می‌شد، نرخ اعلام شده از رضایتمندی کاربران نیز تفاوت معناداری پیدا می‌کرد.

به نظر می‌رسد که در تحقیقات انجام شده، تنها دو تبلت گلکسی تب اس۴ (Galaxy  Tab S۴) و گلکسی تب اس۵ ای (Galaxy Tab S۵e) مورد بررسی قرار گرفته است.  

در این رده بندی، تبلت های آمازون از لحاظ میزان رضایتمندی کاربران عدد ۷۹ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب در جایگاه سوم این جدول جای گرفته است. همچنین این شرکت بزرگ آمریکایی شاهد یک تنزل سه امتیازی نسبت به سال گذشته بوده است.  

همچنین در جای دیگر این گزارش آمده است که کاربران آمریکایی تمایل بیشتری برای استفاده از رایانه های رومیزی و شخصی به منظور انجام کار و فعالیت های روزمره و موردنظر خود نسبت به تبلت از خود نشان داده‌اند و میزان رضایتمندی آنها در مجموع از رایانه‌های رومیزی (desktop computers)، عدد ۸۱ از ۱۰۰ است در حالی که این میزان برای تبلت ها ۷۷ از ۱۰۰ اعلام شده است.

چندی پیش بود که بسیاری از کارشناسان از احتمال ضعیف شدن بازارهای مربوط به فروش و عرضه تبلت در جهان خبر داده و سخن گفتند. آن زمان کمتر کسی باور می‌کرد تبلت‌ها که در چند سال اخیر یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های محبوب و موردنیاز کاربران و علاقمندان به محصولات تکنولوژی به شمار می‌رفتند، دیگر خریدار نداشته باشند و شرکت‌های تولیدکننده آنها نیز تصمیم بگیرند تولید آنها را متوقف کرده و یا کاهش دهند.

کارشناسانی که پیش‌تر از احتمال ضعیف شدن بازار فروش تبلت در جهان خبر داده بودند، علت این کاهش استقبال کاربران از تبلت را بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نام برده و اعلام کرده بودند. بنا بر گفته‌های آنها، طبیعی ست که وقتی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کاربران از قبل بسیار بزرگ‌تر شده است، نیاز آنها به تبلت کمتر خواهد شد و در صورت تمایل به کار با نرم افزارهای پیچیده‌تر و کارهای بیشتر، از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز استفاده خواهند کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا