نشست روشنگری و روایت‌گری دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران: کرسی روایت‌گری دفاع مقدس» با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) در کتابخانه امام حسین(ع) شهرستان خاتم برگزار شد.

یزدفردا:این نشست روز شنبه 6 مهرماه با حضور سرهنگ عباس باقری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم؛ علی اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ رضا اسلامی، رزمنده 13ساله دوران دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان و خانواده معظم شهدا در کتابخانه عمومی امام حسین(ع) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سرهنگ باقری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، هفته تجلیل و ارج نهادن به ایثار و جان‌فشانی رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

رضا اسلامی، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که در سنین نوجوانی در جبهه‌ها حضور یافت، نیز با تشکر از مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی امام حسین(ع) به دلیل برگزاری نشست روایت‌گری دفاع مقدس، گفت: خاطره‌گویی اتفاقات سال‌های حماسه و دفاع، نسل امروز جامعه را با واقعیت‌های آن سال‌ها آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که امنیت امروز حاصل خون شهیدان و رشادت‌های ملت ما در دفاع مقدس است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان گشوه‌ای از دلاوری ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام، ابراز امیدواری کرد: علاوه بر بازگویی وقایع و رویدادهای جنگ تحمیلی، معارف و ارزش‌های آن زمان و همچنین اهداف حضور شهدا و رزمندگان در جبهه‌ها نیز به خوبی تبیین شود تا نسل جوان با مفاهیم اصیل دفاع مقدس آشنا شود و خود را ادامه دهنده این جریان بداند.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تصاویر شهدا، کتاب‌های دفاع مقدس و دستاوردهای فرهنگی هنری نوجوانان بسیجی عضو کتابخانه برپا شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا