فرماندار بهاباد در نشست بررسی مسائل بهداشت و درمان شهرستان خواستار حضور پزشکان و نیروهای کیفی باتوجه به وضعیت شهرستان شد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت، از هزینه های درمانی می کاهد و باعث ارتقاء شاخص ها و تقویت نظام سلامت می شود.

در نشستی با حضور فرماندار بهاباد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و هیأت همراه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، رئیس بیمارستان حکیم بهابادی و جمعی مسئولین، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت های بهداشتی شهرستان بهاباد از جمله کمبود نیرو در بیمارستان و مرکز بهداشت، وضعیت بهداشت و درمان شهرستان و پروژه های حوزه سلامت، راه اندازی مرکز جامع سلامت بهاباد و تأمین تجهیزات راه اندازی مرکز جامع سلامت بخش آسفیچ و همچنین پیشگیری از بیماری آنفولانزا مورد بررسی و تصمیماتی اتخاذ گردید.


فرماندار بهاباد؛

اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت، از هزینه های درمانی می کاهد

فرماندار بهاباد در این جلسه با اشاره به نقش دانش و تخصص در ارائه خدمات درمانی به مردم خواستار حضور پزشکان و نیروهای کیفی باتوجه به وضعیت شهرستان شد و گفت: کمبود پزشکان متخصص در شهرستان باعث کاهش خدمات دهی مطلوب به مردم می شود.

"محمدمهدی خانی زاده" به عزم شهرستان برای بهبود و ارتقاء وضعیت بهداشت شهرستان اشاره نمود و بیان داشت: فرمانداری خود را در کنار حوزه سلامت شهرستان می بینید و جهت تحقق اهداف این بخش مهم آماده هر نوع همکاری می باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت، از هزینه های درمانی می کاهد و باعث ارتقاء شاخص ها و تقویت نظام سلامت می شود.

خانی زاده در بخش دیگر سخنان خود گفت: اقدمات خوبی در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان در شهرستان انجام شده است که بعضی از آنها باید تکمیل شود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به مرکز جامع سلامت بهاباد اشاره نمود و گفت: این مرکز نیاز به تکمیل و رفع نقایص دارد که انشاء ا... در صورت تجهیز، تا سه ماه آینده راه اندازی خواهد شد.


تکذیب شیوع آنفولانزا در شهرستان بهاباد/ واکسن آنفولانزا به میزان کافی در دسترس است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد باتوجه به فوت دو نفر از اهالی شهرستان در روز های اخیر و شایعه شیوع آنفولانزا در شهرستان، ضمن تکذیب این شایعه گفت: لازمه است به اطلاع همه شهروندان بهاباد برسانیم که در خصوص وضعیت آنفولانزا اصلاً جای نگرانی وجود ندارد و پایگاه های دیده ور به خوبی بیماری ها و علائم آنها را رصد می کنند .

"محمدرضا دهقانی" باتوجه به آغاز تغییر وضعیت آب و هوایی و فصل زمستان افزود: پزشکان حاذق در شهرستان، کارشناسان و مراقبین سلامت تماماً موارد مشکوک را مد نظر قرار دارند و این بیماری کاملاً تحت کنترل است و شهروندان خیالشان راحت باشد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: مهمترین بحث در این رابطه مراقبت و شناسایی بیماران و جلوگیری از شیوع بیماری است و از شهروندان خواست به محض اینکه علائم بیماری را مشاهده نمودند به مراکز درمانی مراجعه تا مراقبت های لازم را دریافت نمایند.

دهقانی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا به میزان کافی در دسترس است گفت: افراد پرخطر، زائرین اربعین و کسانی که تمایل دارند می توانند این واکسن را از داروخانه تهیه و با مراجعه به مراکز بهداشتی تزریق را به صورت رایگان انجام دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا