اولین چیزی که در نمای یک ساختمان خودنمایی می‌کند، ظاهر آن است. از این‌رو زیبا بودن ظاهر ساختمان به ویژه در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های تجاری و اداری که ارباب رجوع‌ها و مشتریان زیادی به آن مکان رفت و آمد دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یزدفردا؛ اولین چیزی که در نمای یک ساختمان خودنمایی می‌کند، ظاهر آن است. از این‌رو زیبا بودن ظاهر ساختمان به ویژه در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های تجاری و اداری که ارباب رجوع‌ها و مشتریان زیادی به آن مکان رفت و آمد دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما متاسفانه ظاهر ساختمان‌ها پس از گذشت چندین سال به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، کثیف می‌شود و زیبایی اول خود را به مرور زمان از دست می‌دهد. اما جای نگرانی نیست شما می‌توانید برای زیباسازی مجدد نمای ساختمان خود از روش‌هایی مانند رنگ‌آمیزی و نورپردازی نمای ساختمان استفاده کنید. کارشناسان مجرب و متخصص شرکت الو ارتفاع با انجام پروسه رنگ‌آمیزی و نورپردازی نمای ساختمان شما به بهترین شکل ممکن، ظاهر فوق‌العاده زیبایی به آن می‌بخشند. ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شما را با این روش‌های زیباسازی نمای ساختمان و نحوه اجرای آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

رنگ‌آمیزی نمای ساختمان 

همانطور که اشاره کردیم رنگ‌آمیزی نمای ساختمان موجب زیباسازی چشم‌گیر آن می‌شود و علاوه‌بر این در زیبایی چهره شهر نیز نقش بسزایی را بازی می‌کند. البته شما می‌توانید از رنگ‌آمیزی نمای ساختمان اهداف متفاوتی داشته باشید برای مثال صاحبین ساختمان‌های مسکونی برای ایجاد تاثیر مثبت در روحیه اهالی ساختمان تمایل دارند تا نمای آن را رنگ‌آمیزی کنند و صاحبین ساختمان‌های اداری و تجاری قصد دارند برای تاثیرگذاری در مخاطبین و مشتریان خود نمای ساختمان را رنگ‌آمیزی کنند. در کل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان می‌تواند کمک ویژه‌ای به زیبایی آن بکند. 

برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان یا از داربست استفاده می‌کنند یا به روش راپل این کار را انجام می‌دهند البته لازم است اشاره کنیم که رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با استفاده از داربست قدیمی شده است و در حال حاضر اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ساختمانی از این روش برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان استفاده نمی‌کنند چراکه رنگ‌آمیزی نمای ساختمان با استفاده از داربست معایبی را مانند هزینه‌تراشی‌های بالا و صعب‌العبور کردن پیاده‌رو را به دنبال دارد. از این‌رو اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ساختمانی ترجیح می‌دهند از روش راپل برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان به جای داربست استفاده کنند تا هیچ یک از این معایب را به دنبال نداشته باشد.


نکته حائز اهمیتی که در زمینه رنگ‌آمیزی نمای ساختمان وجود دارد این است که باید از رنگ‌های باکیفیتی استفاده شود تا پس از مدتی شاهد پوسته پوسته شدن نمای ساختمان نباشیم. البته لازم نیست از این جهت نگران باشید چراکه استادکاران و کارشناسان متخصص شرکت الو ارتفاع از بهترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان استفاده می‌کنند. البته قبل از اینکه مستقیما پروسه رنگ‌آمیزی نمای ساختمان آغاز شود باید یکسری مراحل پیش‌نیاز به خوبی پشت سر گذاشته شود که اولین مرحله پاکسازی نمای ساختمان از هرگونه گرد و غبار و کثیفی است بنابراین باید نمای ساختمان به خوبی شسته شود چراکه اگر کاملا تمیز نشود مرحله رنگ‌آمیزی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.


پس از شستشو و تمیزکردن نمای ساختمان باید پنجره‌ها یا سطوح فلزی که در نمای ساختمان وجود دارند به خوبی سمباده زده شوند، سپس بر روی آن‌ها بتونه‌کاری انجام شود و درنهایت بر روی آن ضد زنگ زده شود تا در صورت بارش باران و برخورد با رطوبت دچار زنگ‌زدگی نشوند. سپس باید تمامی شکافت‌ها و ترک‌هایی که بر روی نمای ساختمان در اثر فرسوده‌شدن ایجاد شده است با استفاده از بتونه یا چسب‌های مخصوص پر شوند. اکنون نیز وقت آن رسیده است که برای سفت‌کردن زیر کار و افزایش مقاومت آن در برابر پوسه پوسه شدن یا تبله کردن از پرایمر استفاده شود و درنهایت پس از پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل نوبت به رنگ‌آمیزی نمای ساختمان می‌رسد.


نورپردازی نمای ساختمان

دومین روش زیباسازی نمای ساختمان استفاده از نورپردازی است که به دلیل تغییرات چشم‌گیری که در ظاهر ساختمان ایجاد می‌کند مورد توجه بسیاری از طراحان و معماران قرار گرفته است. تنها مزیت نورپردازی زیباسازی نمای ساختمان نیست بلکه نورپردازی نمای ساختمان نور لازم برای فضای بیرون از ساختمان را نیز فراهم می‌کند. نورپردازی نمای ساختمان موجب می‌شود نمای ساختمان شما جلوه‌ای خاص پیدا کند و توجه همه را به خودش جلب کند. امروزه علاوه‌بر اینکه از نورپردازی در نمای ساختمان‌های مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران و ... استفاده می‌شود از نورپردازی در نمای ساختمان‌های مسکونی نیز استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان براساس نظر طراح و همچنین نوع معماری ساختمان به روش‌های مختلف شامل: نورپردازی کامل، پس‌زمینه، تاکیدی و نورپردازی با نئون فلکسی انجام می‌شود. همانطور که از نام نورپردازی کامل مشخص است برای روشن‌کردن کل نمای ساختمان از این نوع نورپردازی استفاده می‌کنند به گونه‌ای که از چندین پروژکتور در اطراف بنا استفاده می‌کنند. منظور از نورپردازی پس‌زمینه، روشن کردن درختان و ساختمان‌های اطراف است که موجب می‌شود بنای اصلی به صورت برجسته‌ای دیده شود. نورپردازی تاکیدی نیز همانطور که از نام آن پیداست برای نشان دادن ستون‌ها، پنجره‌ها و سردر بنا استفاده می‌شود. منظور از نورپردازی با نئون فلکسی نیز استفاده از رشته لامپ‌های LED است که نمای ساختمان را به صورت یک طرح سه‌بعدی برجسته می‌کند.

اگر شما هم به زیبایی نمای ساختمان خود اهمیت می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌آمیزی و نورپردازی نمای ساختمان خود را به کارشناسان متخصص و مجرب شرکت الو ارتفاع بسپارید. البته لازم است اشاره کنیم که زمینه فعالیت شرکت الو ارتفاع تنها به رنگ‌آمیزی و نورپردازی نمای ساختمان محدود نمی‌شود بلکه شرکت الو ارتفاع در زمینه پیچ رولپلاک نمای ساختمان جهت مقاوم‌سازی سنگ نما، شست‌و‌شوی نمای ساختمان، رنگ‌‌آمیزی چوب ترموود، عایق‌کاری نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع ساختمان و سند بلاست نمای ساختمان نیز فعالیت دارد و تاکنون توانسته پروژه‌های بسیار موفقی را در تمامی این زمینه‌ها در کلان‌شهر تهران و سایر شهرها به اتمام برساند. آدرس و راه‌های ارتباطی با این مجموعه به شرح زیر است:
شماره‌های تماس: 22640237-021 و 02188998340
آدرس: قلهک - خیابان دولت - کوچه شهید نعمتی - بن بست فریدون مشیری - پلاک ۲۴

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا