استاندار یزد در نشست بانوان فرهیخته استان با اشاره به اینکه زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش محوری برعهده دارند، گفت: بانوان استان تبلور نقش مدیران اقتصادی در خانواده و جامعه هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۸،  نشست بانوان فرهیخته استان با حضور "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از بانوان فرهیخته استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد ‌در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد دارای بانوان فرهیخته و توانمندی است که در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: زنان نقش بسیار برجسته‌ای در توسعه یافتگی استان دارند که این نقش در برخی از آمارها منعکس شده ولی کسانیکه موفقیت‌ها را در یزد دیده و لمس می‌کنند به جایگاه مهم زنان در همه عرصه ها اذعان دارند.
"‌محمدعلی طالبی" با تاکید بر اینکه ما در استان باید قدردان تلاش زنان در عرصه‌های مختلف باشیم، ‌ادامه داد: زمینه‌های نقش آفرینی ‌بانوان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی  فراهم شده و خوشبختانه با روحیه و مشارکت بسیار خوب زنان در استان، امیدواریم در آینده شاهد حضور پرشورتر زنان در این حوزه ها باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه نقش آفرینی زنان در استان یزد نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: چندین پیشنهاد مدیریتی در استان توسط بانوان رد شده است که شاید اگر همه این پیشنهادات پذیرفته می شد، تعداد زنان بخشدار و مدیر استان بیش از آمار کنونی بود.
"طالبی" خاطرنشان کرد: در کنار مطالبه گری که برای ارتقاء جایگاه بانوان استان نیاز است، باید اعتماد به نفس را در برخی از بخش‌ها بالا ببریم و با شجاعت بیشتری برای گرفتن بعصی از مسئولیت‌ها تلاش کنیم.
استاندار یزد گفت: در بعضی از شهرستان حضور و نقش آفرینی بانوان بسیار زیاد و تعداد مدیران بانو در ‌آن مناطق چشمگیر و قابل توجه است و به فرمانداران تاکید کردیم که از توان بانوان در مدیریت شهرستان ها حداکثر استفاده را بنمایند.
وی با اشاره به فعالیت های بانوان در حوزه اقتصادی، ادامه داد: زنان، مدیران عامل‌ بسیار خوبی هستند و این مسئله‌ای است که بسیاری از افراد در استان به آن اشاره کرده اند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با تاکید بر اینکه بانوان استان تبلور نقش مدیران اقتصادی در خانواده و اجتماع هستند، خاطرنشان کرد: افتخارات استان یزد در بخش‌های مختلف به علت نقش اثرگذار زنان در خانواده‌هاست.


 گفت و گوی تمدنها افتخاری همیشگی برای ایران و استان یزد است


"‌طالبی" در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ٣٠ شهریور ماه، بیست و یکمین سالگرد طرح نظریه جهانی گفت و گوی تمدنها، ‌گفت: "در این روز نمایندگان کشورهای جهان در سازمان ملل متحد، به احترام پیشنهاد ارزنده جناب آقای خاتمی، رئیس جمهور وقت ایستادند و سازمان ملل متحد نیز متعاقب آن سال ۲۰۰۱ میلادی را سال گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نامگذاری کرد."
استاندار یزد ادامه داد: ما همواره به این مهم افتخار می کنیم که منشاء و پیشنهاد دهنده این روز در سطح جهان، استان یزد ‌است که این نکته با توجه به ویژگیهای اجتماعی و فرهنگی استان و هم زیستی مسالمت آمیز گروه ها، اقوام و مذاهب مختلف اعم از یهودیان، زرتشتیان و مسلمانان در کنار و در همسایگی دیوار به دیوار هم با آرامش و صلح، در طول تاریخ استان تبلور ویژه ای داشته است.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ حق هم این بود که اگر قرار است در سطح جهان نظریه ای در حوزه گفت و گوی تمدن ها مطرح شود،‌ از سوی انسان فرهیخته ای باشد که منتسب به این استان است و این افتخاری است که برای همیشه برای ایران و استان یزد به یادگار خواهد ماند.
گفتنی است در ابتدای این نشست جمعی از بانوان فرهیخته استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد توانمندی زنان در استان یزد پرداختند و دغدغه‌های خود را در حوزه های مختلف به منظور ارتقاء جایگاه بانوان مطرح کردند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا