با حضور وزیر نیرو و استاندار یزد ٢٠ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز پنج‌شنبه ٢١ شهریور ماه با حضور "‌رضا اردکانیان" ‌وزیر نیرو‌ دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، ‌"‌محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد، "‌سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "‌سیدابوالفضل موسوی" ‌نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ‌"‌عباس حیدری"‌ مدیرکل حوزه استاندار، "‌سیدمحمد رستگاری" ‌فرماندار یزد، ‌"‌آرش نواب" ‌مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران و مسولان ٢٠ پروژه توزیع برق استان با اعتبار نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان در مرکز دیسپاچینگ و فوریت های یزد و به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان های مختلف به بهره‌برداری رسید.
"رضا اردکانیان" در سفر به استان یزد ‌افتتاح این پروژه ها را که در پنج بخش شامل تولید پراکنده ، توسعه فیدر، رینگ و مانور، برق‌رسانی و تامین روشنایی معابر می باشد را موجب تقویت شبکه توزیع نیروی برق استان دانست.
از مهم ترین این پروژه‌ها می توان به بهره برداری از نیروگاه تولید پراکنده ٨ مگاواتی توان نیروی الماس در شهرستان میبد و نیروگاه دو مگاواتی آماج ساخت شهرستان تفت در حوزه تولید پراکنده اشاره کرد.
در بخش توسعه فیدرهای خروجی، پروژه فوق توزیع میبد و مزرعه کلانتر این شهرستان و همچنین پست فوق توزیع خضرآباد افتتاح شد.
احداث فاز نخست رینگ فراغه شهرستان ابرکوه، فاز نخست رینگ شبکه آسفیج شهرستان بهاباد و برق‌دار شدن خط ۱۳۲ کیلوو‌لت هرات چاهک در شهرستان خاتم در حوزه رینگ و مانور به بهره برداری رسید.
در بخش برق‌رسانی، برق‌رسانی به فاز دو‌م واحدهای بنیاد مسکن خرانق شهرستان اردکان، اصلاح ولتاژ شهرستان اردکان با نصب شش مجموعه ترانس و فاز نخست برق‌رسانی بازار بزرگ سرامیک میبد نیز افتتاح شد.
در بخش تامین روشنایی معابر ٨ پروژه شامل: روشنایی سه روستا‌ی شمسی، ‌زربند و تقویه در شهرستان اشکذر، تامین روشنایی بلوار ولیعصر و شهرک امام حسین(‌ع) بافق، بلوار طراوت شهرستان بهاباد، روشنایی بلوار ‌آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان تفت، بلوار ابویی خاتم، شهرک آیت الله حائری شهرستان میبد، روشنایی ورودی روستای شحنه و بلوار امام حسین(‌ع) اکرم آباد یزد به بهره برداری رسید.
در این مراسم از فهرست بهای واحد پایه رشته شبکه های توزیع نیروی برق که با تلاش کارشناسان دفتر مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق یزد برای نخستین بار در کشور تدوین شده است با حضور وزیر نیرو و استاندار یزد رونمایی شد.
گفتنی است در سفر وزیر نیرو به استان یزد ۳۴ پروژه آب و برق با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا