استاندار یزد در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، تاکید کرد: باید از فضای همدلی، همکاری و همراه با صمیمیت موجود در برگزاری این اجلاس، برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش یزدفردا   مراسم تجلیل از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران هفدهمین ‌اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ‌ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار یز‌د، جمعی از مسئولان و مقامات استان و نمایندگان هیئت‌های مذهبی در دفتر امام جمعه ‌یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه‌السلام، گفت: با برگزاری شایسته هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، باید به این امر ایمان بیاوریم که وقتی اراده جمعی برای حرکت در مسیر تقویت ارزش‌های دینی شکل می گیرد، بدون تردید همه مشکلات برطرف می‌شود و ‌مسیر همواری فراروی ما قرار می گیرد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: با اینکه تیم مدیریت فعلی استانداری نقشی در کسب میزبانی این اجلاس نداشت ‌و در ابتدا تردیدهایی برای برگزاری این اجلاس با این حجم فعالیت‌ها و کیفیتی که مدنظر ما بود، وجود داشت اما زمانیکه اراده کردیم همایشی درجه یک و در شأن نام یزد به عنوان حسینیه ایران و پیرغلامان و خادمان حسینی برگزار شود از آن لحظه عنایت حضرت امام حسین علیه السلام بود که همه کارها را پیش برد و در شب اختتامیه این اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی فراوانی آمدند و از میزبانی شایسته استان یزد تشکر و قدردانی کردند که این همه ابراز لطف و محبت برای من جای افتخار فراوان دارد.
رئیس هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: برای برگزاری این اجلاس همه خط‌کشی‌ها و آن چیزی که می‌توانست ما را از هم جدا کند، کنار رفت و اتحاد و انسجام بی‌نظیری را در استان شاهد بودیم و این تجربه ‌که ظرفیت بالایی در استان یزد برای برگزاری برنامه هایی با این حجم، تعداد شرکت کنندگان ‌بالا و مکان های متعدد برگزاری اجلاس وجود دارد، به دست آمد.
"طالبی" خاطرنشان کرد: باید از فضای همدلی، همکاری ‌و صمیمیت موجود در برگزاری این اجلاس برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ استان استفاده کنیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه این ایام به نام حضرت امام حسین(‌ع) ‌است، ‌گفت: هر روز ما باید آمیخته به نام حضرت اباعبدالله و مردم باشد و لازم است در جهت خدمت به مردم این انسجام و وحدت را حفظ کنیم و تقویت نماییم.
وی ادامه داد‌: یکی دیگر از رمزهای موفقیت برگزاری شایسته اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی، هدایت‌ها و راهنمایی های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز یزد بود که ایشان بارها و بارها پیگیر نحوه اجرای برنامه های اجلاس بودند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار کننده اصلی ‌هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بودند و مدیریت ارشد استان حتی برای یک ریال، شخص و گروهی را ملزم به پرداخت وجهی برای برگزاری این اجلاس نکردند و ریالی بودجه دولتی برای برگزاری مراسم های این اجلاس هزینه نشد.
"طالبی" خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرستان میبد که میزبانی مراسم افتتاحیه اجلاس را برعهده داشت درخواست هایی از شهرستانهای تفت، بافق، اردکان، اشکذر و مهریز برای میزبانی برخی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی داشتیم و همچنین هیئت های مختلفی علاوه بر هیئت های میزبان علاقه مند بودند که برنامه های اجلاس در محل آن ها برگزار شود و به این اجلاس کمک کردند که نشان از روحیه مشارکت و همراهی ‌بالای آنها دارد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز یزد و مدیریت شایسته مدیرکل این سازمان و همراهی اهالی رسانه استان در پوشش مناسب این اجلاس، اظهار امیدواری کرد: تجربه بسیار موفق در برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بتواند در برنامه‌های آینده استان مورد استفاده قرار گیرد و همه در سایه ولایت ائمه اطهار(ع) و عنایت حضرت امام حسین علیه السلام ‌بتوانیم خدمتی که شایسته مردم استان یزد ‌است را ارائه دهیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد لوح تقدیری به استاندار یزد اهدا شد و ضمن تجلیل از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، پرچم مقدس حرم مطهر حضرت امام حسین(‌ع) به تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده سیدجعفر محمد(‌ع) یزد اهدا گردید.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا