پروژه ساخت برج ایفل پاریس در سال 1887 شروع شد. در 31 مارس 1889 پس از دو سال و 5 روز تلاش شبانه روزی، به مناسبت صدمین سال جشن انقلاب فرانسه این برج افتتاح شد.

یزدفردا؛ پروژه ساخت برج ایفل پاریس در سال 1887 شروع شد. در 31 مارس 1889  پس از دو سال و 5 روز تلاش شبانه روزی، به مناسبت صدمین سال جشن انقلاب فرانسه این برج افتتاح شد. اتمام ساخت این برج مسبب تحولی عظیم در صنعت ساخت سازه های امروزی در پاریس شد. برج ایفل فرانسه بسیار مشهور است و تاکنون بیش از 200 میلیون نفر از گردشگران و ساکنان اروپا از آن بازدید نموده اند و روز به روز به این تعداد از گردشگران اضافه می شود.

 

گفتنی است که هنگام افتتاح این برج، بازی با نورهای رنگی آن در شب بسیار جذاب و دیدنی بود.

   لازم است بدانید که برج ایفل پاریس با استفاده از فولاد ساخته شده است. چراغ هایی که در این برج قرار گرفته است رنگ و لعابی بی نظیر به این برج داده اند. به همین دلیل است که هنگام بازدید از این برج در نگاه اول به دلیل زیبایی  منحصر به فردی که این برج دارد غرق خواهید شد.

 

شایان ذکر است که هنگام بازگشایی این برج همه اشخاص شناخته شده و چهره های مهم سیاسی فرانسه حضور داشتند. همین امر موجب شد تا افتتاح این برج اهمیتی در سطح بین الملل یابد. مدت زمان زیادی طول نکشید که این برج تبدیل به نماد فرانسه شد و کم کم مورد توجه گردشگران خارجی هم قرار گرفت.

   اکنون هم به طور متوسط هر ساله 7 میلیون نفر از برج ایفل پاریس در تور لحظه آخری  دیدن می کنند که قریب به 75 درصد از آن ها گردشگران خارجی می باشند.

 

8 دلیلی که سبب می شود در صورت سفر به فرانسه از برج ایفل پاریس دیدن کنید؟

          برج ایفل فرانسه از جاذبه های گردشگری مهم قاره اروپا محسوب می شود.

          این سازه، مهم ترین سازه فلزی دنیاست.

          این برج نماد شهر پاریس و حتی کشور فرانسه است.

          از رمانتیک ترین نقاط دنیا می باشد.

          برج ایفل پاریس از پر بازدیدترین جاذبه های جهان می باشد.

          در سال 1991 به همراه مناطقی که اطراف این برج قرار گرفته است ثبت جهانی گردید.

          تا سال 1930 میلادی به عنوان بلندترین سازه ای که ساخت دست بشر است شناخته شد.

نمای داخلی برج ایفل چگونه است؟

   برج ایفل پاریس دارای سه طبقه است که افرادی که از این برج دیدن می کنند می توانند از تمامی طبقات آن بازدید نمایند. طبقات اول و دوم دارای چندین رستوران می باشد. آخرین طبقه این برج که در ارتفاع 276 متری قرار گرفته است بلندترین سکوی مشاهده در تمامی اتحادیه اروپا را در اختیار مردم قرار می دهد.

 

طبقه اول برج ایفل پاریس چگونه است؟

  به گزارش سفر باتو ،  برای رفتن به طبقه اول برج ایفل پاریس بایستی 360 پله را بالا بروید البته از آسانسور هم می توانید استفاده کنید. این طبقه 57 متر ارتفاع دارد. با بودن در این طبقه می توانید چشم اندازی فراگیر از پاریس را مشاهده کنید. گفتنی است که طبقه اول حس و حال خوبی از ساختار شبکه ای برج به بیننده انتقال می دهد.

   این طبقه از برج دارای یک سینمای کوچک و یک موزه است. افزون بر این یک اداره پست هم دارد که نامه ها را با یک مهر مخصوص مهر می زند.

 

طبقه دوم برج ایفل دارای چه ویژگی هایی است؟

   طبقه دوم برج ایفل پاریس 115 متر ارتفاع دارد. چنانچه در این طبقه قرار بگیرید بهترین منظره تمام نما از پاریس را رو به روی خود مشاهده خواهید کرد. افزون بر این، رود سن را که در نزدیکی این برج قرار دارد به راحتی می توانید ببینید. این طبقه هم دارای آسانسور است. اگر نمی خواهید با آسانسور به این طبقه بروید می توانید 704 پله را از طبقه همکف بالا بروید.

 

طبقه سوم برج ایفل پاریس

   طبقه آخر این برج برای بیماران قلبی مناسب نمی باشد. چرا که 276 متر ارتفاع دارد و گیج کننده است. نوک برج ایفل چند متر بالاتر از این ارتفاع قرار گرفته است و با احتساب ارتفاع آنتن رادیو 320 متر می شود. این طبقه هم مانند دو طبقه اول و دوم دارای آسانسور است.

نکات جالبی که باید درباره برج ایفل پاریس بدانید

          در ساخت برج ایفل پاریس 72 مهندس فرانسوی همکاری داشتند که نامشان در تنه برج حک شده است.

          در ابتدا قرار بر این بود که این برج در شهر بارسلونای کشور فرانسه تأسیس شود.

          محبوبیتی که این برج دارد از محبوبیت شما بیشتر است!

          برج ایفل پاریس هنگامی که در مجاورت نور خورشید قرار می گیرد، خم می شود.

          این برج در اصل به رنگ قرمز بوده است تقریباً یک سال طول کشیده است تا رنگ آن را با استفاده از 60 تن رنگ تغییر دهند.

          یک برج ایفل دیگر در تگزاس وجود دارد.

          دو مرتبه این برج به نام آهن قراضه به فروش رفته است.

          برج ایفل پاریس در حال تبدیل شدن به ایستگاهی برای تولید انرژی است.

          این برج، بلندترین بنای موجود در فرانسه نمی باشد بلکه جایگاه نهم بلندترین سازه های فرانسه را دارد.

          هر هفت سال یک بار با استفاده از 50 تن رنگ، رنگ برج ایفل را تغییر می دهند. رنگ-هایی که به این منظور انتخاب می نمایند وابسته به موقعیت متغیر خواهد بود. هم اکنون رنگ این برج، قهوه ای است.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا