پروژه گردشگری هتل بوم‌گردی قلعه آریز روستای باقرآباد شهرستان بافق با اعتبار‌ ۴۵ میلیارد ریال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه با حضور "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "مصطفی سالاری" مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، امام جمعه و فرماندار ‌بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان پروژه گردشگری هتل بوم‌گردی قلعه آریز روستای باقرآباد بافق با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.
"‌محمد شریعتمداری"‌ با ابراز خرسندی از افتتاح این واحد گردشگری در شهرستان بافق، گفت: دولت تدبیر و امید تلاش کرده است با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی، بتواند به فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی در روستاها رونقی دوباره ببخشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حمایت دولت از ایجاد اینگونه اشتغال‌ها باقوت ادامه می یابد و توانسته ایم سهم اشتغال روستایی را به ۲۵ و سه دهم درصد افزایش دهیم.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: در کنار افزایش سهم اشتغال روستایی شاهد مهاجرت روستاییان از شهرها به محل سکونت و زادگاه‌های خود بوده‌ایم که تحقق این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی در شهرها موثر بوده است.
پروژه مرمت بنای تاریخی هتل‌ سنتی بوم گردی قلعه آریز که قدمت آن به دوران زندیه باز می گردد در مدت سه سال اجرا شده و برای ۱۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.
گفتنی است همجواری با نخلستان‌های روستای باقرآباد و کویرهای‌ مرکزی ایران، بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی تاریخی و روستایی در ایران، برخورداری از طراح، برنامه ریز و مدیریت علمی و تخصصی در حوزه بوم گردی، مرمت و احیاء بر اساس معماری و مصالح بومی‌ و سبک زندگی ساکنان گذشته از مهم‌ترین مزیت‌های این هتل بوم‌گردی به‌شمار می رود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا