با حضور وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید و استاندار یزد جاده بافق رفسنجان به طول ۳۱ کیلومتر و بافق ساغند به‌طول ۶۴ کیلومتر با اعتبار مجموع ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۱۴ شهریورماه با حضور "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "مصطفی سالاری" مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور،‌ "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، "‌عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان جاده بافق رفسنجان به طول ۳۱ کیلومتر و بافق ساغند به طول ۶۴ کیلومتر با اعتبار مجموعاً ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌در جریان افتتاح این دو جاده و در جمع خبرنگاران گفت: این جاده‌ها مورد نیاز مردم استان و شهرستان و البته مورد نیاز مردم منطقه است.
"‌محمد شریعتمداری" ‌ادامه داد: بهره‌برداری از مسیرهای ارتباطی بافق رفسنجان و ‌بافق ساغند، ایجاد یک سه‌راه‌ مواصلاتی و خروج کامل شهرستان بافق از بن‌بست ارتباطی می باشد.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: این دو جاده کوتاه‌تر شدن مسیر، بهبود شرایط حمل و نقل کالا و مسافر را موجب شده و بستر را برای توسعه پایدار شهرستان بافق فراهم می‌سازد.
طول مسیر جاده بافق رفسنجان ۱۱۵ کیلومتر است که ۸۴ کیلومتر آن در محدده شهرستان بافق قبلا به بهره‌برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر در حوزه شهرستان رفسنجان قرار دارد که امروز پنج کیلومتر آن افتتاح شد.
جاده‌های بافق به ساغند و بافق به رفسنجان به ترتیب با ۳۱۰ و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، بودجه شهرستان و مشارکت راه و شهرسازی ساخته و تکمیل شده است که با بهره برداری از این طرح‌ها فاصله بافق به بندرعباس و مشهد به ترتیب ۱۶۰ و ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده است.


بازدید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از سنگ آهن مرکزی ایران- بافق


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار یزد در ادامه سفر به شهرستان بافق همچنین از معدن چغارت سنگ آهن و پروژه درحال ساخت جوار معدنی گندله سازی سه‌چاهون‌ بازدید کردند.
"محمد شریعتمداری" در این بازدید بر تکمیل طرح‌های جوار معدنی به ویژه گندله سازی برای تامین خوراک کارخانه فولاد بافق تاکید و تصریح کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد در این شهرستان از خام فروشی مواد معدنی سنگ آهن جلوگیری می شود و ارزش افزوده بیشتری برای این صنعت ایجاد می گردد.
گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر به شهرستان بافق، هتل بوم گردی قلعه آریز را افتتاح می کند و پس از بازدید از شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک یزد، در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی‌ استان حضور می‌یابد و از تعاونی های برتر یزد تجلیل می کند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا