استاندار یزد در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تاکید کرد: از اجرای ‌تحقیقات غیرکاربردی که موجب تحمیل هزینه برای بیت‌المال می‌شود، پرهیز گردد و پژوهش‌های ارائه شده به کارگروه همسو با اولویت‌های توسعه‌ای استان باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه ٩٨، نخستین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم گفت: لازم است تحقیقات و پژوهش های ارائه شده به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همسو با اولویت‌های توسعه‌ای استان باشد و بتواند گره‌ای را از مشکلات مردم باز کند.
"‌محمدعلی طالبی" ‌با بیان اینکه "باید این اختیار به دستگاه‌ها داده شود که اگر کار پژوهشی دارند در یک بازه زمانی مشخص به کارگروه ارائه دهند"، ‌ادامه داد: پس از ارائه این طرح‌های پژوهشی، در کارگروه روی آن بحث و برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شود تا برخی از این طرح‌ها که بسیار خوب و کاربردی هستند، مورد استفاده قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: پیشنهاد می‌شود که ١٢ طرح پژوهشی و تحقیقاتی اولویت دار که در این جلسه مطرح شد به اعضای کارگروه ارائه شود و اعضاء نظرات خود را در رابطه با اصلاح عناوین، اضافه کردن یا حذف آن اعلام کنند تا در کارگروه به یک جمع بندی برسد و نهایی شود.
"طالبی" تصریح کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان برنامه‌های متعددی دارد که نیازمند همراهی و همکاری اعضای کارگروه است و تدوین فهرستی از موضوعاتی که می‌تواند در دستورکار این کارگروه قرار گیرد، لازم است.
استاندار یزد در خصوص فعالیت‌های پژوهشی ‌و تحقیقاتی در استان، گفت: با توجه به کارهای انجام شده، باید بخشی از نگرانی‌های ما درخصوص اینکه ممکن است این پژوهش‌ها کاربردی نباشد و تحمیل هزینه به دستگاه‌ها و بیت‌المال باشد برطرف شود و اعتبارات پژوهشی و آموزشی استان در این حوزه هزینه گردد.
"طالبی" در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت انتخاب مجری‌ها و مشاوران توانمند برای این پژوهش‌ها و نظارت مناسب بر روند اجرای آن در استان، ‌خاطرنشان کرد: برخی از پژوهش‌ها در گذشته انجام شده که با مشکلاتی روبه‌رو بوده و باید مراقبت لازم در خصوص اینکه پژوهش‌ها کاربردی باشند، صورت گیرد.‌
گفتنی است در این نشست گزارش عملکرد اعتبارات پژوهشی استان در سال های گذشته و عناوین تحقیقات و پژوهش‌های پیشنهادی موضوع اعتبارات بند ز تبصره ٩ قانون بودجه سال ۹۸ کشور ارائه شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا