یزدفردا:یک ماهیگیر جوان نروژی نوعی ماهی عجیب با ظاهری شبیه به دایناسور شکار کرد و با این شکار حیرت زده شد. این ماهی چشمانی بزرگ و متفاوت داشت.

ماهیگیر نروژی که ماهی مانند دایناسور را صید کرده ، می گوید علی رغم ظاهر زشت ، بسیار خوشمزه بود

 

ماهیگیر نروژی در همین رابطه گفت: یک ماهی شبیه دایناسور توسط یک ماهیگیر نروژی صید شده است ، این ماهیگیر گفت که این ماهی یک ماهی هالیبوت است ، نادرترین گونه از دسته کوسه ها که در اعماق آب زندگی می کند.

رسانه های اجتماعی با اسم های بی نظیری برای ماهی ها سیراب شده بودند ، برخی آنرا "سر شیر و دم اژدها" توصیف می کنند ، در حالی که برخی آن را موجودی ماقبل تاریخ می نامند.

یک ماهیگیر جوان نروژی نوعی ماهی عجیب با ظاهری شبیه به دایناسور شکار کرد و با این شکار حیرت زده شد. این ماهی چشمانی بزرگ و متفاوت داشت.

 هنگامی اسکار لوندال 19 ساله این ماهی عجیب و غریب را دید تصور کرد که  با گونه ای عجیب و نادر از نوعی ماهی کمتر دیده شده مواجه شده است. این ماهی عجیب و غریب شبیه دایناسورها بود و اسکار تا آن لحظه چنین ماهی عجیبی ندیده بود.

ماهیگیر همچنین اضافه کرد که او برای او لحظه شگفت انگیزی بود زیرا او 2 ماهی هالیبوت را که انتظار نمی رفت بگیرد ، گرفت. لوندال اضافه کرد ، این یک دایناسور عجیب و غریب است  با این حال ، مطالعات نشان می دهد که این یک موش از دسته کوسه است که از 300 میلیون سال در اقیانوس های عمیق زندگی می کرد.

با وجود ظاهر این ماهی عجیب و غریب به نظر می رسد این ماهی برای انسانها بی ضرر است. این ماهی دارای دم بلند و نازکی است و تا حدی شبیه به نوعی موش صحرایی است. این ماهی چشمانی بزرگ و مشابه موش صحرایی دارد. این چشم ها در تاریکی به موش صحرایی کمک می کند مانند گربه ها نور را منعکس کنند.

این مرد 19 ساله هنگام گرفتن ماهی ماهی در جزیره آندویا در شمال نروژ، ماهی مذکور را صید کرد. او چهار قلاب برای صید ماهی به عنوان طعمه با خود داشت و در اعماق آب 2600 فوت (800 متر) ماهیگیری می کرد. او درباره این ماهی عجیب می گوید: "بسیار شگفت انگیز بود. من قبلاً هرگز چیزی شبیه به آن ندیده ام. این ماهی در نگاه نخست کمی شبیه به دایناسور به نظر می رسید.

این ماهیگیر تصمیم گرفت ماهی عجیب را زنده نگه دارد اما شوک ناشی از ماهیگیری و فشار وارد شده به ماهی باعث شده که متأسفانه ماهی زنده نمی ماند. آقای لوندال گفت که ماهی را به خانه برد تا با آن غذا بپزند. او می گوید:"علی رغم ظاهر زشت این ماهی، این ماهی واقعاً خوشمزه بود."

این نمونه ، که در حقیقت ، یک موش صحرایی است ، که نام لاتین آن Chimaeras Monstrosa Linnaeus به طور مناسب از یک هیولای اسطوره ای یونانی گرفته شده است که سر شیر و دم اژدها را در خود جای داده است.

 

ماهی ، که از اقوام کوسه امروزی است ، قدمت حدود 300 میلیون سال دارد ، در آبهای عمیق زندگی می کند و بسیار بندرت صید می شود. ماهی های دریایی اکثرا برای انسان بی ضرر هستند و از سخت پوستان مانند خرچنگ ها و حلزون ها تغذیه می شوند که چشمان عظیم آنها به آنها در دیدن تاریکی اقیانوس های عمیق کمک می کند.

 

خاطرات ماهیگیری اسکار

 

این ماهیگیر یک اکانت اینستاگرامی به نامoscarlundahl دارد که در آن می توانید تصاویر بیشماری از ماجراهای ماهیگیری وی را پیدا کنید. به تازگی ، او و دوستانش تصاویر 30 نهنگ قاتل را که محاصره قایق خود بودند ، ضبط کردند. شما می توانید عکس های دیگری را پیدا کنید که در آن او در حال صید و پختن ماهی است. او همچنین یک فیلم کوتاه در Verbier ، سوئیس به اشتراک گذاشته است که باعث می شود شما بخواهید از آن مکان بازدید کنید. اسکار در اغلب نقاط جهان به ماهی سفر می کند و در مورد گونه هایی که در حساب اینستاگرامش مشاهده می شود ، یاد می گیرد.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا