رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز گفت: بوم‌گردی استاد غلامی سریزد مهریز که مجوز نخستین موزه بومگردی را دارد به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ “مجاهد کرباسی” گفت: همزمان با هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، بومگردی استاد غلامی سریزد با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز افزود: این بومگردی شامل ۸ اتاق و سالن غذا خوری سنتی است که با طبخ غذا های محلی و سنتی از مهمانان و گردشگران پذیرایی می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بومگردی استاد غلامی دارای ۱۷۰۰ متر مربع بنا است، اظهار داشت: با بهره برداری از این بومگردی ۵ نفر مشغول به کار شدند.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز با اشاره به اینکه  فضاهای داخلی این بوم گردی با اشیاء تاریخی و ارزشمند چیدمان شده است افزود: در سفر مدیر کل موزه های وزارت میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی این بومگردی مجوز اولین موزه بومگردی را دریافت کرد.

همزمان با هفته دولت؛ بیش از ٣٠ واحد اقامتی بومگردی و سنتی در یزد و شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، تفت، بافق و اردکان با اعتباری بالغ بر ٢۵ میلیارد تومان در با سرمایه گذاری بخش خصوصی  به بهره برداری می‌رسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا