در نشست نمایندگان دستگاههای تام الاختیار که با حضور مسئولان ارشد اقتصادی، اجرایی و سرمایه گذاری استان یزد در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد؛ مشکلات یک طرح سرمایه گذاری خارجی جهت راه اندازی در شهرستان ابرکوه به منظور تولید سیلیکو منگنز بررسی شد.

یزدفردا:در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص  اقدامات صورت گرفته در حوزه های آب، زمین و مسایل زیست محیطی، تصمیمات لازم جهت تسریع و تسهیل در فرآیندهای اداری این سرمایه گذاری صورت گرفت و با برگزاری این نشست فرایند سرمایه گذاری  این پروژه سرمایه گذاری خارجی تسریع و تسهیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در این نشست با تاکید بر اینکه آنچه را که در مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان مرکز ارائه خدمات این بخش مورد موافقت و پذیرش قرار می گیرد باید انجام شود اظهار داشت: نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی استان که متولی امور سرمایه گذاری هستند در این مرکز و نشست های آن حضور دارند و آنچه را که می پذیرند باید انجام دهند و به جد پیگیر باشند.

سید مسعود عظیمی افزود: توجه و تحقق سرمایه گذاری می تواند بخش مهمی از مشکلات موجود در بازار کار را حل کند.

وی سرعت، پاسخگویی، شایستگی و انعطاف پذیری را از ارکان چالاکی و چابکی دانست که اگر وجود نداشته باشد توسعه صورت نمی گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم  در این نشست گفت: یک گروه چینی با 150 میلیون دلار حجم سرمایه گذاری وارد عرصه سرمایه گذاری شهرستان ابرکوه در استان یزد شد.

علی نمازی افزود: طی این مدت نشست های مختلفی با این گروه سرمایه گذار در خصوص ارائه مشوق های لازم و فرایند کار برگزار و در جهت جذب این سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام شد.

وی بر تسریع در روند سرمایه گذاری، حل قوانین مخل سرمایه گذاری و فضای کسب و کار و اجرای فرآیند کار تاکید کرد و ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تلاش می کند فاصله درخواست تا صدور مجوز را کوتاه کند و لازم است دستگاههای تخصصی مربوطه، استعلامات را سریع تر پاسخ دهد.

فرماندار شهرستان ابرکوه هم با ارائه گزارشی از روند کار سرمایه گذاری شرکت یاد شده گفت: تمام استعلامات و اقدامات برای این طرح سرمایه گذاری انجام شده و ما منتظر پاسخ استعلامات آب منطقه ای و محیط زیست هستیم.

کاظمی نسب با بیان اینکه تیم سرمایه گذاری چینی علاقه مند به سرمایه گذاری در این شهرستان است  افزود: باید اقدامات ما طوری که باشد که منجر به جذب سرمایه گذار شود.

همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت مشوق های سرمایه گذاری استان و وضعیت معرفی قوانین مخل کسب و کار در استان ارائه شد.

پروژه سرمایه گذاری یاد شده در فاز نخست منجر به ایجاد اشتغال برای 200 نفر خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا