رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اردکان گفت: دو هزار مترمربع از پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان با استفاده از اندود کاهگل مرمت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ “محسن میرجانی” با اشاره به طرح مرمت پشت بام‌های بافت تاریخی اردکان گفت: در این طرح دوهزار متر مربع از پشت بام‌های بافت تاریخی با استفاده از اندود کاهگل مرمت و ٨٠٠ متر مربع این بافت نیز آجر فرش شد.

میرجانی افزود: در این طرح ابنیه تاریخی شاخص شهرستان اردکان از جمله محله کوشکنو، محله چرخاب، موزه فرش و بافت تاریخی شریف آباد اردکان با اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیون تومان مرمت شد.

او با بیان اینکه مرمت بنا‌های تاریخی با استفاده از کاهگل عمر بنا را تا ٢٠ سال افزایش می‌دهد اظهار داشت: این مرمت‌ها به نوعی کارگاه آموزشی برای جامعه محلی بود چراکه بیشتر آمار تخریب در بافت تاریخی بر اثر آبگرفتی و سقوط طاق‌ها اتفاق می‌افتاد.

اردکان شهرستانی با وسعت ٢۴ هزار کیلومتر مربع، یکهزار اثر تاریخی دارد که ٢۴٠ مورد آن ثبت ملی شده است و دارای جاذبه‌های خاصگردشگری در مناطق مختلف عقدا، خرانق و بخش مرکزی است که در مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا