سال ۹۷ برای وزارت دفاع بسیار افتخارآمیز بود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه فضای کار ‌در صنعت دفاعی‌ جهادی است، گفت: با عمل به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و توان متخصصان دفاعی برنامه بلندپروازانه چهار ساله وزارت دفاع در همین دو سال محقق شد.
وی با بیان اینکه هدف‌گذاری که در برنامه چهار ساله این دوره انجام شده، تثبیت زمان تا ۲.۵ سال برای ایده تا محصول است، گفت: سال ۹۷ برای ما به جهت کارهایی که انجام شد در حوزه دفاعی بسیار افتخارآمیز بود، در این سال جنگنده بومی کوثر را داشتیم که ان‌شاالله تا پایان امسال چند فروندی را با موتور ایرانی اوج به نیروی هوایی ارتش تحویل خواهیم داد.

امیر حاتمی با بیان اینکه در حوزه موشکی، موشک کروز هویزه را داشتیم که گزینه مهمی را به توان نظامی ما اضافه کرد، خاطرنشان کرد:  در حوزه دریایی زیردریایی نیمه سنگین فاتح را داشتیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه پدافند هوایی نیز سامانه ۱۵ خرداد را داشتیم که بسیار موثر است، اضافه کرد: ‌در حوزه رادار نیز کار بسیار خوبی را انجام دادیم که البته بنا به ملاحظاتی رونمایی عمومی نشد.

وی درباره دیگر دستاوردهای صنعت دفاعی تاکید کرد: خودروهای ارس۲، طوفان و رعد از دیگر دستاوردها بود و درباره جت آموزشی کوثر۸۸ نیز ان‌شاءالله خبر خوش دیگری خواهیم داشت.

وزارت پدافند در کمک به خودروسازان جایگزین هیچ کمپانی ایرانی نخواهد شد

امیر حاتمی با اشاره به کمک وزارت پدافند به گستره ملی به ویژه خودروسازان‌ افزود: نیازهای خودروسازان مشابه سنسور اکسیژن، کامپیوتر خودرو (ECU) و ایموبلایزر را در حال برطرف کردن هستیم و در حال مشارکت با خودروسازان هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پافشاری کرد:  ما جایگزین هیچ کمپانی ایرانی نخواهیم شد، بلکه در جایی که خارجی‌ها رفته‌اند، ما جایگزین آنها شده‌ایم.

وی با اشاره دیدار امروز اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، این دیدار را دیداری شیرین خواند و گفت: از نکات کلیدی این دیدار، پافشاری معظم له به اهمیت دو سال باقی‌مانده فرصت دولت بود و مثال ایشان هم ۳ سنه صدارت امیرکبیر بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ذکر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در راس برنامه‌های صنعت دفاعی پیمان دارد، پافشاری کرد: برنامه بلندپروازانه چهار ساله وزارت دفاع در همین دو سال پژوهنده شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا