یزدفردا:تهران- ایرنا- رئیس ستاد عملیات حج در مکه گفت: طی روزهای جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۶ هزار و ۹۴۵ نفر از حجاج کشورمان با ۲۸ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ نصرالله فرهمند افزود: از این تعداد ۵ پرواز از جده به ایران و ۲۳ پرواز دیگر از مدینه به صورت ترانزیت به کشورمان انجام شده است.
وی عنوان کرد: از کل زائرانی که در عربستان حضور دارند، هم اکنون ۷ هزار زائر در قالب ۴۹ کاروان در مدینه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۶ زائر در قالب ۱۵ کاروان مدینه بعد بوده و بقیه به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به ایران باز می گردند. در حال حاضر ۴۹۶ کاروان با جمعیت ۶۹ هزار و ۴۳۴ زائر در مکه حضور دارند که معادل ۸۳ درصد کل حجاج کشورمان هستند.
رهمند گفت: در این میان آشپزخانههای بزرگ و صنعتی افندیه و ابوجدایل در کنار دو مجموعه خودپخت تهیه و طبخ غذای حجاج حاضر در عربستان را با تمام توان با کیفیت مناسب انجام می دهد.  هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام ۱۷۲ هزار و ۹۸۲ پرس غذا در این مجموعه ها طبخ می شود.
وی افزود : هم اکنون در مکه برای خدمات دهی به حجاج ۱۹ خط با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس در مسیر هتل ها و بیت الله الحرام فعال است. ضمن آنکه کاروان های زیارت دوره نیز همچون قبل ایام تشریق در مکه فعال است و از ابتدای ایام حج تا کنون در مجموع ۵۷ هزار و ۷۶۴ زائر در قالب ۳۹۷ کاروان در زیارت دوره شرکت کرده اند.  راهنمایان حجاج هم در ۱۱ نقطه مکه با حضور ۸۴ نیرو در هر شیفت به صورت شبانه روز فعال هستند و به حجاج خدمات رسانی می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا