یزدفردا:دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، وقوع انفجارهای متوالی در انبار تسلیحات نیروهای عراقی را خطرناک و مشکوک خواند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق (وابسته به الحشد الشعبی) درباره ادامه انفجار در انبارهای مهمات و تسلیحات الحشد الشعبی هشدار داد.

او شنبه (۲۶ مرداد) در صفحه توییتری خود نوشت که ادامه انفجار مخازن و انبارهای الحشد بدون اینکه دلایل واقعی آن مشخص شود، پدیده بسیار خطرناکی است؛ چرا که این به معنای فرسایش امکانات الحشد الشعبی است و نشان می‌دهد که طرحی در آینده نزدیک برای اجرای آن وجود دارد.

دبیر کل جنبش اهل الحق عراق در مورد این طرح توضیحات بیشتری نداد ولی نوشت که حفظ حاکمیت ملی عراق تنها با اتخاذ اقدامات کامل در زمینه انبار کردن تسلیحات و توانایی این کشور در دفاع از خاک و آسمان است.

هفته گذشته دوشنبه رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجارها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجارها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا