یزدفردا:کمیته فتوا در الازهر تاکید کرد: همه کسانی که در انتشار تصاویر این مرد و بر سر زبان ها افتادن نام وی و خانواده اش نقش داشتند در مسئولیت مرگ وی سهم دارند.

نتشار تصاویر یک شهروند مصری که در حالی که بر دوچرخه سوار بود و در حال ادای نماز عید قربان بود، در شبکه های اجتماعی و در میان کاربران مصری جنجال به پا کرده است.

بسیاری از شهروندان پس از انتشار تصاویر این مرد مصری در حالی که بر روی دوچرخه نماز عید قربان را به جا می آورد وی را مورد تمسخر قرار داده بودند.

انتشار تصاویر این فرد و اظهارات تمسخرآمیز مردم منجر به آن شد که این شهروند مصری در اثر عارضه سکته جان خود را از دست دهد.

 

کمیته فتوا در الازهر در این خصوص تاکید کرد: همه کسانی که در انتشار تصاویر این مرد و بر سر زبان ها افتادن نام وی و خانواده اش نقش داشتند در مسئولیت مرگ وی سهم دارند.

در همین حال اقامه مختلط نماز عید قربان در مسجد مصطفی محمود مصر اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

عویضه عثمان یکی از مسئولان دارالافتاء مصر گفت: اختلاط زن و مرد در نماز عید قربان بر عدم نظم و عدم فهم سنت پیامبر(ع) دلالت می کند.

وی افزود: دارالافتاء چندین بار بر حرمت اختلاط زن و مرد در نماز عید تأکید کرده است و اینکه اختلاط در نماز باعث بطلان آن می شود اما هر سال در ایام عید این عادت ناپسند تکرار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا