یزدفردا:معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با قائم مقام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با اشاره به توانمندی های نیروی انسانی متخصص ایران، گفت: ظرفیت های لازم برای گسترش همکاری های صنعتی با یونیدو و سایر کشورها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا به نقل از شاتا، برات قبادیان اظهار داشت: از فرصت های همکاری مشترک با سازمان جهانی یونیدو استقبال می کنیم و البته مباحث توسعه صنعتی به ویژه انقلاب چهارم صنعتی می تواند مبنای ارتقای همکاری های طرفین واقع شود.

وی افزود: در اجلاس آتی یونیدو در ابوظبی، ایران می تواند سهم قابل توجهی در همکاری های لازم برای برنامه های فنی و زیست محیطی این سازمان داشته باشد.

قبادیان بیان کرد: وزارت صمت به عنوان کانون همکاری های سایر دستگاه ها با یونیدو تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری های فنی و مشاوره ای بکار بسته است.

معاون وزیر صمت گفت: یک سوم تولید ناخالص داخلی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز است و این وزارتخانه به نوعی پایه انتقال فناوری به سایر بخش ها از جمله صنعت نفت، کشاورزی و نیرو نیز به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: طی ۳ سال اخیر و با تغییر رویکرد در نوع همکاری های میان طرفین، شاهد افزایش قابل توجه همکاری بودیم که این امکان برای ارتقاء افزونتر نیز بیش از پیش مهیاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا