نماینده مردم یزد: حل مشکلات آب یزد در چهار خط پیگیری می‌شود

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با خبرنگاران, ضمن  تجلیل از خبرنگاران،به سخنان و مشکلات خبرنگاران گوش فرا داد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات رسانه و حقوق ضایع شده ی خبرنگاران به این دلیل است که قوانین موجود در مورد رسانه ها و مطبوعات نیاز به آسیب شناسی و بررسی مجدد دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در خصوص مشکلات آب استان یزد, گفت:راه حل مشکلات آب استان یزد در چهار خط در حال پیگیری است؛  خط اول آب سد زاینده رود است که نهایتا 64 میلیون لیتر آب به یزد منتقل می کند که این مقدار در سال گذشته به عدد 50 رسید که دلیل آن پایین آمدن ذخایر سد زاینده رود بود اما پیش بینی می شود در سال جدید به 66 میلیون برسد.

وی با بیان مشکلات پیش آمده بر سر آب زاینده رود عنوان کرد:یزد دومین شهر معدنی کشور است و این وظیفه حاکمیت است که آب را به یزد برساند و اگر این مشکل حل نشود ما باید مطالبه گری داشته باشیم.

موسوی بیوکی با اشاره به اینکه خط دوم انتقال آب از خرسان است, گفت :خط سوم همان موضوع انتقال آب از خلیج فارس است که ظرفیت آن حداکثر ۳۵۰ میلیون متر مکعب است که از این مقدار,22 درصد آن سهم معدن چادرملو است.

موسوی بیوکی با تاکید بر آن که آب خط سوم و چهارم برای مصرف صنعتی و کشاورزیست, تصریح کرد:خط چهارم انتقال آب از دریای عمان است و منبع برداشت و شروع خط انتقال از سیستان و بلوچستان است بنابراین باید در ابتدا مسائل شهری سیستان و بلوچستان حل شود.

موسوی بیوکی ادامه داد: برای انتقال  آب از دریای عمان به شرق و مرکز کشور به بیش از 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است


هانیه جلالی

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا