یزدفردا:صبح چهارشنبه به دعوت مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و با حضور رییس این مرکز و مدیرعامل شرکت زیرساخت از دو فعال قرآنی فضای مجازی قدردانی شد.

صبح امروز با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و  سید جمال هادیان طبائی زواره، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، از دو فعال قرآنی در فضای مجازی تقدیر شد.

با ایده های نو و تلفیق هنر و ابزار فناوری در فضای مجازی تاثیرگذار باشید
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،در این دیدار معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی مخالفان و موافقان خود را دارد، گفت: در این فضا بدی ها و خوبی ها با سرعت بالا منتقل می شود و اگر از این ابزار به درستی استفاده شود، پیام حق و کلام اهل بیت با سرعت و سهولت بیشتری منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت قرآنی فعالان فضای مجازی در قیاس با قاریان سنتی، افزود: به دلیل خصلت این فضا ضریب نفوذ قاریان قرآنی که در فضای مجازی فعالیت می کنند بیشتر است.
فتاحی، تلفیق هنر و فناوری را برای انتقال مفاهیم و پیام ها در فضای مجازی مناسب عنوان کرد و از فعالان قرآنی این فضا نیز خواست به این کار ارزشمند با خلق ایده های نو ادامه دهند.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای مقابله با آسیب های فضای مجازی هیچ راهی به جز استفاده از خود فضای مجازی نیست و باید ناپاکی های این فضا را با نشر پاکی ها در همین فضا شست.
وی فعالیت قرآنی در فضای مجازی را برای فعالان آن عرصه دارای خیر دنیا و آخرت دانست و از آنان خواست که با تعامل با کاربران خود و دریافت ایده ها و نظرات به مسیر خود ادامه دهند. 

باید از پویش قرآنی در فضای مجازی حمایت کرد
سید جمال هادیان طبائی زواره، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات نیز در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر ارتباطات به فعالان قرآنی فضای مجازی، تصریح کرد: وقتی از فضای مجازی سخن به میان می آید، یعنی یک امکان فناورانه مانند تمامی فناوری های دیگر در اختیار بشر قرار دارد و می توان از آن استفاده های گوناگون، چه در جهت خیر و چه در جهت شر از آن بهره برد.
وی با اشاره به انتقادات موجود درباره فضای مجازی، افزود: برخی انتقاد می کنند که فضای مجازی بعضا مروج ولنگاری است اما حضور قاریان خوش ذوق در فضای مجازی نشان داد که از فضای مجازی می توان در راه ترویج معارف اسلامی و صدای آسمانی قرآن نیز بهره برد.
وی افزود: برخی نگرانی ها از آزادی های موجود در فضای مجازی چندان با واقعیت انطباق ندارد و باید به مروجان خلاق معارف قرآنی در این حوزه کمک کرد تا پویش معارف قرآنی در فضای مجازی فراگیر شود.


بر اساس این گزارش در ادامه این دیدار محمد موسی زاده، یکی از قاریان جوان که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت می کند به شروع فعالیت یک ساله خود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از فضای مجازی می توانیم به عنوان یک ابزار مناسب برای ارائه زیبا و امروزی مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.

تلفیق صوت و تصویر برای ارائه جذاب قرائت قرآن
وی با اشاره به اینکه ابزارهای معرفی قرآن و مفاهیم آن با دهه های ۶۰ و ۷۰ متفاوت شده است، افزود: ما برای ارائه جذاب و امروزی قرائت قرآن ایده های تصویری و شنیداری طراحی کردیم و از فضای های مختلف طبیعی برای ایجاد تنوع و جذابیت استفاده می کنیم.
این فعال قرآنی فضای مجازی، استقبال هنرمندان و سلبریتی های مطرح کشور در معرفی فعالیت آنان را در استقبال کاربران موثر دانست.

کسانی که تاکنون قرآن نخوانده اند از طریق فضای مجازی با کلام خدا آشنا شده اند
همچنین، در ادامه این دیدار، میلاد تاجزاده یکی دیگر از قاریان فعال در فضای مجازی با اشاره به فعالیت ۳ ماهه خود در فضای مجازی و استقبال کاربران و افراد مطرح در فضای مجازی، گفت: با توجه به اینکه سال های بسیاری به قرائت قرآن مشغول هستم ولی با راه اندازی صفحه ای در اینستاگرام و فعالیت چند ماهه در فضای مجازی شناخته شده ام.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مخاطبان آگاهی بسیاری از قرآن ندارند، افزود: ما از طریق ابزار فضای مجازی توانسته ایم افرادی را که حتی تاکنون قرآن نخوانده اند با کلام خدا آشنا کنیم.
تاجزاده با ذکر خاطره ای از مجری مشهور  برنامه های کودک و نوجوان همراهی او را در مطرح شدن صفحه اینستاگرام خود موثر دانست و گفت: جوانان و کاربران فضای مجازی با مشاهده قاریان قرآنی که از نظر پوشش و رفتار با آنان شباهت دارند تاثیر بیشتری می گیرند و پیام ها و نظرات آنان برای ادامه مسیر به آنها دلگرمی می دهد.
در ادامه این دیدار قاریان حاضر در جلسه آیاتی از کلام الله مجید را به همان سبک قرائت در فضای مجازی تلاوت کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
بر اساس همین گزارش، در پایان این دیدار برای پاسداشت فعالیت این دو فعال قرآنی، لوح تقدیر و هدایایی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنان تقدیم و قرار شد این فعالیت فرهنگی قرآنی با حمایت وزارت ارتباطات در فضای مجازی گسترش یابد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا