یزدفردا: امیری‌فر هم درباره احمدی‌نژاد گفته که برخلاف نظر رهبری که مذاکره با ترامپ را جایز نمی‌داند و او را آدم بسیار بدی می‌داند، احمدی‌نژاد به ترامپ نامه می‌نویسد و با کمال پررویی می‌گوید ترامپ مرد عمل است! هیچ شخصیتی مثل قالیباف با او ائتلاف نمی‌کند، واقعا باعث تأسف است از این بی‌بصیرتی!

 

عباس امیری‌فر، از نزدیکان سابق و از برائت‌جویان اخیر محمود احمدی‌نژاد، در حالی مدعی شده که رئیس سابق دولت دو سال است که به دنبال گرفتن وقت ملاقات از مقام معظم رهبری است، اما به او وقت داده نشده که اسدالله عباسی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت دوم احمدی‌نژاد و سخنگوی فعلی هیئت‌رئیسه مجلس، هم اخیرا گفته بود که هیچ صحبتی بین اصولگرایان مبنی‌بر جذب احمدی‌نژاد وجود ندارد.


به گزارش شرق، اصولگرایان و رسانه‌هایشان مدت‌هاست سیاست کلی بایکوت و سکوت خبری را در مورد احمدی‌نژاد در پیش گرفته‌اند.

 

به‌جز مصاحبه اخیر فارس با او که صرفا روایت خبرنگارش از آن دیدار منتشر شد و احمدی‌نژاد فایل مصاحبه را به آن‌ها نداد، تقریبا هیچ ردی از رئیس سابق دولت که از قضا این روز‌ها زیاد هم سفر می‌کند، در رسانه‌های اصولگرایان دیده نمی‌شود؛ به‌جز دو مورد اخیر.

 

تا اینجای کار می‌دانیم که یک‌بار قالیباف فروردین‌ماه به دیدن احمدی‌نژاد رفته و ماه رمضان هم جامعه اسلامی مهندسین به کارگردانی باهنر و خواهرزاده‌اش هاشمی‌ثمره او را برای افطاری دعوت کردند؛ همان افطاری‌ای که ورود احمدی‌نژاد منجر به خروج ناطق‌نوری از مراسم شد.

 

باهنر درباره آن دعوت گفته بود: «این دعوت واقعا یک دعوت عام بود و ایشان در همان قالب به مراسم تشریف آوردند، اما در جریان اصولگرایی و حتی نواصولگرایی تاکنون هیچ بحثی برای ائتلاف با آقای احمدی‌نژاد انجام نشده و بعید می‌دانم که صحبتی هم پیش آید.

 

از طرفی پیش‌تر فعالیت‌ها و حضور آقای احمدی‌نژاد هم برای ریاست‌جمهوری انجام شده بود که منتفی شد، اما اینکه ایشان برای انتخابات مجلس بخواهد با حزبی به میدان بیاید یا نه را باید صبر کنیم و ببینیم. مسئله خیلی کوچکی از نظر اجتماعی بود.

 

شوهر همشیره بنده که پدر آقای ثمره‌هاشمی می‌شود، حدود ۲۵ روز قبل فوت کرده بود و آقای احمدی‌نژاد هم از آنجا که با آقای ثمره‌هاشمی برووبیایی دارند و ارتباطشان خوب است، از تهران برای مراسم ختم به کرمان آمدند.

 

همچنین در مراسم ختمی که در مسجد نور تهران برگزار شد حاضر شدند و همان‌جا از من پرسیدند دعوتتان برای افطاری جامعه اسلامی مهندسین جدی است یا نه؟ من هم گفتم بله؛ ما دعوت کرده‌ایم و هرکس بیاید خوب است که ایشان هم بر همین اساس تشریف آوردند؛ بنابراین فکر نمی‌کنم علتی جز برای همان رفت‌وآمد‌های مرسومی که گفتم، وجود داشته باشد.

 

ضمن اینکه فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد». عباسی هم به خبرآنلاین گفته که در جلسات متعددی که بین اصولگرایان تشکیل شده است، تاکنون بحثی از جذب احمدی‌نژاد در میان نبوده و حتی تاکنون هیچ برآوردی از اینکه حضور احمدی‌نژاد تهدید خواهد بود یا فرصت نداشته‌ایم، ازاین‌رو نشانه‌هایی دیده نمی‌شود که از عزم احمدی‌نژاد برای صف‌آرایی انتخاباتی یا جریان‌سازی خبر بدهد.

 

امیری‌فر هم درباره احمدی‌نژاد گفته که برخلاف نظر رهبری که مذاکره با ترامپ را جایز نمی‌داند و او را آدم بسیار بدی می‌داند، احمدی‌نژاد به ترامپ نامه می‌نویسد و با کمال پررویی می‌گوید ترامپ مرد عمل است! هیچ شخصیتی مثل قالیباف با او ائتلاف نمی‌کند، واقعا باعث تأسف است از این بی‌بصیرتی!

 

محمدحسین صفارهرندی، وزیر پیشین ارشاد احمدی‌نژاد، هم دیروز در یک سخنرانی کد‌ها و هشدار‌هایی داد که به نظر می‌رسد مقصودش رئیس سابقش بوده است.

 

او گفت: متأسفانه برخی از افراد که روزی در کشور انقلابی بودند و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند، امروز ترامپ را مرد عمل می‌دانند و دم از رفاقت با دشمنان می‌زنند. اشاره غیرمستقیم او به نامه‌نگاری‌های محمود و تعابیری است که به‌تازگی رئیس سابق دولت درباره ترامپ به کار برده است.

 

صفارهرندی در ادامه هم هشدار داده است: برخی می‌خواهند در کشور جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب را کنار بزنند و جریان بدلی و خطرناک را که هیچ امتحانی در عرصه‌های مختلف جامعه نداشته است، سر کار بیاورند. به جز جریان برانداز که مدت‌هاست شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمام ماجرا سر داده، تنها جریانی در داخل که معتقد است اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر دو یک جریان هستند و خود را منادی یک جریان متفاوت یا سوم بر مبنای عدالت‌محوری می‌داند، جریان احمدی‌نژاد است.


ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، هم معتقد است که اتفاقی میان احمدی‌نژاد و اصولگرایان حتی قالیباف قرار نیست رخ دهد. او به انتخاب گفته که «اخبار منتشرشده پیرامون دیدار قالیباف و احمدی‌نژاد اساسا اهمیت ویژه‌ای ندارد. از این دیدار‌ها نباید خبر ساخت یا خبر تحلیل کرد.

 

واقعیت این است که اگر این دیدار در ماه جاری یا در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده باشد، به صورت یک نشست جدی و به منظور رایزنی و تحلیل وضعیت سیاسی نبوده است. در این دیدار نه توافقی حاصل شده و نه مذاکره سیاسی‌ای به منظور بازیگری در آینده تحولات سیاسی کشور اتفاق افتاده است.

 

بنابراین، با توجه به اینکه خبری مستند از دیدار سیاسی و مذاکره جدی میان احمدی‌نژاد و قالیباف وجود ندارد، به نظر می‌رسد دیدار میان دو طرف در حد یک مصافحه فردی بوده و پرداختن تحلیلی به این موضوع تا حدود زیادی نادرست به نظر می‌رسد. امکان توافق و ائتلاف میان این دو شخصیت سیاسی اصولگرا در وضعیت کنونی محال به نظر می‌رسد.

 

در وضعیت کنونی قالیباف در مسیر تشکل و ائتلاف با جریان‌های اصولگرا قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد به سمت محمود احمدی‌نژاد گرایش پیدا کند؛ احمدی‌نژاد با هیچ شخصی نه ائتلاف کرده و نه خواهد کرد. او موضع و جایگاه خود را بسیار متفاوت از آن می‌بیند که با شخص یا جریانی خاص توافق کند».


محسن پیرهادی، از نزدیکان قالیباف، هم با اشاره به دیدار اخیر قالیباف و احمدی‌نژاد گفته افرادی که درباره این دیدار صحبت و اطلاع‌رسانی کردند، افراد غیرمسئول و از نزدیکان آقای قالیباف هستند. او گفته که من خودم حضور نداشته‌ام و تا جایی که می‌دانم، جمعی از مدیران بوده‌اند، اما گویا سایر عیادت‌کنندگان همراهشان هم از اعضای مجمع نبوده‌اند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا