یزدفردا:رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: رویکرد جدید صندوق این است که در حوزه هایی که اولویت بیشتری دارند، فعالانه حضور داشته باشد و ابزارهای حمایت مالی خود را به طور مستقیم در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، عنوان کرد: در این رویداد، نزدیک به ۴۵۰ نفر از علاقه مندان و پژوهشگران این حوزه و ۲۵ شرکت فعال در حوزه صنعت تعمیر و نگهداری هوایی حضور دارند، همچنین ۱۰ سازمان دولتی قرار است در این رویداد دو روزه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش کرده است در حوزه هایی که اولویت بیشتری برای کشور دارند، فعالانه حضور داشته باشد و تلاش دارد تا ابزارهای حمایت مالی خود را به صورت مستقیم در اختیار شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور قرار دهد.

وحدت تصریح کرد: صندوق سعی دارد در رویدادهای مشابه این رویداد بخش های دولتی، شرکت های بزرگ  و کوچک  دانش بنیان را کنار هم قرار دهد تا آنها بتوانند نیازهایشان را عرضه کرده و پیوندهای خوبی میان خود شکل دهند. در این رابطه ابزارهای مالی صندوق کنار شرکت ها قرار دارد و هر قراردادی که منعقد شود، تحت حمایت تامین مالی صندوق قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: در این رویداد دو روزه قرار است، سه شرکت بزرگ نیازهای فناورانه خود را در این زمینه اعلام کنند. هفت شرکت هم در نمایشگاهی که به این منظور در حاشیه این رویداد برپا شده است، حضور دارند و شرکت ها و افراد مستقلی نیز در این رویداد برای همکاری با شرکت های بزرگتر حاضر هستند.

وی صنعت هواپیمایی و مسئله تعمیر و نگهداری هواپیما را یک حوزه چند وجهی عنوان کرد که بخش‌های مختلفی را پوشش می دهد و گفت: معروف است که دو تا پنج برابر قیمت یک هواپیما خرج نگهداری آن می شود، لذا در سال گردش مالی حدود ۶۰ میلیارد دلاری در جهان دارد. در ایران نیز این حوزه به طور مرتب مورد تحریم قرار می گیرد. علاوه بر این متوسط سن ناوگان هوایی کشور بالاست، لذا برای سرپا نگه داشتن این حوزه باید تلاش کرد.

وحدت در پایان با اشاره با اینکه شرکت های خوبی در حوزه هوایی وجود دارند و کارهای بزرگی نیز انجام شده است، اظهار کرد: امیدوارم این رویداد دو روزه مفید واقع شود و بتواند اتفاقات خوبی بین شرکت ها و سازمان‌ها روی دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در تمام مراحل، کنار شرکت های دانش بنیان است و تمام توان و امکانات خود را برای رفع نیازهای این حوزه بسیج خواهد کرد تا این رویداد آغازی برای توسعه این حوزه باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا