"علی احمدیان" بخشدار مرکزی تفت از برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا در روز 17/05/1398 از ساعت 9 در روستای هدف گردشگری ده بالا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت، "علی احمدیان" با اعلام خبر برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا در روستای هدف گردشگری ده بالا گفت: با همکاری فرمانداری و بخشداری مرکزی تفت، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و دهیاری آمحسن اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا در روز 17/05/1398 از ساعت 9 تا 21 در این روستا برگزار خواهد شد.

بخشدار مرکزی تفت ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره، دومین کارگاه آموزشی استانی با موضوع سازگاری باکم آبی در بخش کشاورزی برای آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان برگزار خواهد شد.

احمدیان بابیان این‌که توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برند سازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید محصولات داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: روستای ده بالا یکی از ده روستاهای هدف گردشگری شهرستان تفت است که برداشت گیاهان دارویی و گیلاس و تولید عرقیجات گیاهی در آن رونق فراوان دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در حضور گردشگران و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و به ویژه باغداری در این شهرستان داشته باشد و به معرفی میوه های فصلی، گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی منطقه نیز پرداخته شود.

بخشدار مرکزی تفت در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون جشنواره‌های متعددی در این بخش برگزار که با استقبال خوب مردم روبرو شده است و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به تدوین تقویم گردشگری بخش مرکزی شهرستان تفت برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها ادامه خواهد داشت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا