یزد- ایرنا- بخشدار مرکزی میبد گفت : جوانان نخبه شاغل حوزه صنعت شهرستان موفق شده اند ، برای نخستین بار دستگاه « چمفراسکورینگ» ۲ طرفه را با هزینه ای کمتر از هفت و نیم میلیارد ریال که در صنعت کاشی و سرامیک کشورو استان یزد کاربرد دارد، طراحی و تولید کنند.

محمدجواد احمدی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۳۹۸ از سو، مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است به همین دلیل جوانان میبدی توانسته اند مشابه خارجی دستگاه یادشده را که با ۱۵ میلیارد ریال از خارج کشور تأمین و خریداری می‌شد، تولید کنند.

وی تصریح کرد: با ساخت این دستگاه از خروج حدود ۵۰ درصد ارز از کشور جلوگیری می‌شود، همچنین خدمات پس از فروش برای کسب رضایت تولیدکنندگان صنعت کاشی و سرامیک توسط جوانان نخبه ارائه می‌شود.

همچنین سازنده دستگاه یادشده گفت: این وسیله بزرگترین چمفراسکورینگی است که در میبد ساخته شده و دارای چهار تسمه است که کالیبره کردن کاشی را انجام می‌دهد.

سجاد رنجبر افزود: با یک تیم پنج نفری از ابتدای سال ۹۸ شروع به ساخت ۲ دستگاه برای صنعت کاشی و سرامیک کرد و ان شاءالله تا ۲ هفته دیگر این ۲ دستگاه در حوزه صنعت کاشی و سرامیک میبد استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه آنها این است بتوانند با ساخت قطعات مهم صنعت کاشی که از خارج تأمین می‌شود و هزینه‌های گزافی را نیز به صاحبان سرمایه تحمیل می‌کند در راستای خدمت به اقتصاد و صنعت کشور به کار گرفته شود.

مسئول کارگاه هم گفت: «الک ویبره، الک پودر خشک، شبکه کارول پرس، چمفر یک طرفه و ساکشن» از قطعات صنعت کاشی است که از سال گذشته تا به حال در این کارگاه به دست جوانان ساخته شده است.

غلامرضا رنجبر در ادامه عزم و اراده خود و دیگر جوانان شاغل در این کارگاه را ساخت تمام قطعات صنعت کاشی و سرامیک و بومی سازی آنها در شهر میبد در سال رونق تولید عنوان کرد.

به گفته یکی از سفارش دهندگان این دستگاه که در صنعت تولید کاشی فعالیت دارد، این قطعه به لحاظ صرفه اقتصادی و کیفیت نسبت به نمونه خارجی خیلی بهتر است و برای حمایت از صنعت داخلی این دستگاه را خریداری کرده است.

اسلامی در ادامه به قیمت مناسب و رضایت از روند ساخت دستگاه اشاره کرد و تهیه آن صرفه جویی اقتصادی در حوزه صنعت استان و میبد برشمرد.

ساخت سالانه ۱۲ عدد از دستگاه چمفراسکورینگ، ۹۰ میلیارد ریال صرفه اقتصادی برای کشور دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا