استاندار یزد در مراسم روز بزرگداشت صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و پیشکسوتان حوزه تولید استان گفت: امروز در دولت بهترین فضا برای تعامل با بخش خصوصی استان فراهم شده است.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سه شنبه شب ۱۸ تیرماه ۹۸، مراسم بزرگداشت صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و پیشکسوتان حوزه تولید استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سعید زرندی" معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران و مقامات استان به میزبانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
استاندار یزد در این مرا‌سم با بیان اینکه یزد استانی برخوردار از صنعت و معدنی ریشه‌دار است، گفت: ‌مدیران، کارآفرینان و صنعتگرانی که در این استان فعالیت می‌کنند هر یک در نوع خود علاوه بر صنعتگر و تولیدکننده، یک فعال اجتماعی، خیر و نیکوکار، فعال فرهنگی و دغدغه‌مند در زمینه‌های مختلف هستند.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه صنعتگران استان یزد به خوبی در جریان مسائل فرهنگی و اجتماعی استان نقش آفرینی می‌کنند، افزود: این نقش آفرینی در کنار نقش اقتصادی ا‌هالی صنعت بسیار ارزشمند است.
"طالبی" تصریح کرد: نمی‌خواهیم ادعا کنیم که بدون نقص کار می‌کنیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بهترین نتیجه حاصل شود و معتقدم که امروز در دولت بهترین فضا برای تعامل با بخش خصوصی استان فراهم شده است.
استاندار یزد ادامه داد: البته در مواردی ضعف‌هایی داریم که تلاش ما در مسیر رفع این ضعف‌هاست و ‌می‌خواهیم فضای خوبی برای همکاری و تعامل در استان ایجاد شود.
وی با اشاره به نقدهایی که بعضاً به تامین اجتماعی، اداره مالیات و… ‌می شود، افزود: از طرف این دستگاه‌ها قول می‌دهم که هر کاری می‌توانند برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان انجام دهند.
عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: دولت و بخش خصوصی باید دور هم بنشینند، مشکلات ‌بخش تولید و صنعت استان را احصاء کرده و برای آن راه حل پیدا کنند و سپس وارد مرحله پیگیری شوند.
"طالبی" ادامه داد: مدیران واحدهای صنعتی استان باتجربه هستند و نگاه‌ها و دیدگاه‌های ملی دارند و نظرات و دیدگاه‌های آنها از عمق کار بیرون می‌آید بر این اساس معتقدیم راهکارهای پیشنهادی از سوی آنها برای رفع مشکلات، به طور قطع می‌تواند به مطلوب‌تر شدن شرایط استان و کشور کمک کند.
استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به سند آمایش به عنوان ملاک برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان در آینده، گفت:‌ به هم پیوندی فناوری‌های مختلف برای توسعه ‌اقتصادی استان و کشور ضروری است و باید در برنامه ریزی هایمان تحولات جهانی از جمله انقلاب چهارم صنعتی را مدنظر قرار دهیم و در کنار هر واحد صنعتی بزرگ استان یک واحد نوآوری مشغول به فعالیت باشد.
گفتنی است در این مراسم از ٢٩ صنعتگر، معدنکار، کارآفرین‌ برتر و پیشکسوتان عرصه صنعت و معدن استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل شد و تفاهم نامه تاسیس مرکز قضایی اقتصادی استان بین رئیس کل دادگستری استان، رئیس کانون داوری و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان به امضا رسید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا