محمد علی قاسمزاده بافقی

سالهاست که روزهای یکشنبه روز ملاقات عمومی مسؤلین تعریف شده. روزی که خیلی از اونهایی که به هر دلیل کارشون تو یه اداره راه نیفتاده مجبورن وقت مضاعفی بذارن و با رئیس اون اداره یا یه مسؤل بالاتر دیدار کنن شاید برا رفع مشکلشون فرجی بشه.
فکرش رو بکنین یه شهروند که برا دیدار یه مسؤل شهرستانی یا استانی مجبوره از محل کارش مرخصی یا مجوز اداری بگیره یا یکی که قراره مغازه و کار و زندگیش رو تعطیل کنه وارد یه اداره بشه و ببینه چند نفری پشت در اتاق رئیس اون اداره در انتظار بارِ عامِ حضرتِ مسؤلِ خدمتگزار!! هستن و ایشون تزشون این باشه که: «اگه هر کسی اومد زود بیاد داخل و بره میگن این مسؤل خیلی کار نداره پس باید حداقل نیم ساعتی منتظر بشینن تا کلاس کار ریاست من پایین نیاد»!!! و تو این ایده مزخرف با یکی از معاونتها یا کارشناساش در حال گفتگو به اسم جلسه (که معمولا چیزی از توش در نمیاد) یا صرف صبحونه و زبونم لال چک کردن واتساپ و تلگرام و پست گذاشتن تو اینستاگرام و … باشه، چه حالی بهتون دست می ده؟ حالا به این موضوعات اضافه کنین جلساتی که یهویی میگن مسؤلین برا برنامه ریزی فلان ماجرا که قراره یه ماه دیگه انجام بشه دقیقا تو روز یکشنبه که ملاقات عمومی هست بیان دفتر امام جمعه یا استانداری و فرمانداری و آقای مسؤل که معمولا هیچ ایده و نظری درباره اون برنامه نداره از ترس از دست ندادن پست و مقام، ملت منتظر رو علاف کنه و بگه شرمنده نمی تونم شما رو ببینم و بخواد بره اون جلسه کذایی، بعدش هم مراجعه کننده بیچاره که دستش از همه چاره ها کوتاه هست مجبور باشه پشت سر رئیس اون اداره تا دم در بدو بدو کنه و مشکلش که رفع نشه هیچ، وقت و عمرش هم تلف بشه و عزتش لگدمال.
البته اینکه چرا بعد از گذشت این همه سال از خدمات اداری به شهروندان و تجربه های بالای کارکنان و کارشناسان، بعضی کارها پیش نمی ره و دستور شفاهی و مکتوب رئیس اون اداره یا مسؤل بلاتر معجزه می کنه !!یه موضوع جالب دیگه هست که فکر می کنم از جنس فوتهای کوزه گری باشه که برخی مسؤلین برا خودشون نگه داشتن شاید هم یه جورایی باید فرق رئیس و زیر دست تو رفع مشکل مردم مشهود بشه.
کاش آقایونی که به یمن حضور مردم همیشه در صحنه در همه شرایط حساس کنونی که ماشاالله چهل ساله موقع انتخابات و راهپیمایی ها سر و کله اش پیدا میشه کمی هم خودشون رو جای این مردم می ذاشتن و یادشون نمی رفت که مردم ولی نعمت پست و مقام و صندلی و حقوق نجومی و رانت قدرت و … اونها هستن نه اونا ولی نعمت مردم.
راستی چه خبر از معجزات میز خدمت ادارات؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا