« سيدعليرضا آوايي» وزير دادگستري در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد با اشاره به تنظيم ارتباط مردم با نظام بر مبناي قانون و بدون توجه به تغيير دولت ها و سلايق تاكيد كرد:واگذاري فعاليت ها و اتكا به بخش خصوصي عبور از تحريم ها را رقم مي زند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، بعد از ظهر روز سه شنبه 28 خردادماه، ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان با حضور « سيدعليرضا آوايي» وزير دادگستري به عنوان وزير معين و جانشين فرماندهي ستاد اقتصاد مقاومتي ،« محمدعلي طالبي» استاندار يزد و اعضاي اين ستاد در سالن كوثر تشكيل جلسه داد.
وزير دادگستري در اين نشست بيان كرد: مشكلات و مسائلي كه در ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي مطرح و با محوريت استان قابل حل نيست، به پيگيري در عرصه ملي نياز دارد و بايد اين موضوعات دسته بندي و جهت اقدام به مركز اعلام شود.
« سيدعليرضا آوايي» افزود: با توجه به شرايط دشوار كشور ،ممكن است گاهي برخي تصميم گيري ها شتابزده و  مشكلاتي به همراه داشته باشد،لذا  بر اساس ارتباط مستقيم اين تصميم ها با مردم؛لازم است ضرورت ها و موارد مورد نظر شناسايي و براي اصلاح و بهبود در فرآيند تصميمات مورد توجه قرار گيرد.
آوايي خاطرنشان كرد:اگر با شرايط تحريم نيز روبه رو نبوديم ،بازهم به شكل جدي به ايفاي نقش و  همكاري بخش خصوصي با دولت نياز داشتیم و اكنون كه كشور با شرايط سخت اقتصادي مواجه است بهره مندي از بخش خصوصي ضرورتي انكارناپذير است.
وي يادآور شد: كاهش تصدي گري و واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است و برخی مسئولان که به دنبال بهانه‌تراشی در کار تولید کنندگان هستند بدانند در این مواقع ارائه راهکار و تسهیل در فعالیت‌ها لازم به توجه است و نمی‌توان برای یک اشتباه، یک فرد و تولیدکننده را با مشكل جبران ناپذير مواجه كرد.


*همكاري و مودت پشتوانه حل مشكلات در استان يزد/ضرورت جهش در گردشگري


وزيردادگستري ادامه داد:حتي بيكاري يك فرد مي تواند مشكلات جدي براي كشور ايجاد كند و همان طور كه شاهد هستيم بخشي از آسيب هاي اجتماعي ريشه در مسئله بيكاري دارد؛ بر اين مبنا با باورمندي كامل بايد تمام درها براي ورود بخش خصوصي به عرصه هاي مختلف باز باشد.
آوايي ضمن ابراز خرسندي از فضاي مودت و همكاري كامل در استان يزد گفت:اين موضوع سبب مي شود نسبت به آينده استان در موضوعات مختلف اميدواري قابل توجه اي برای حل مسائل و رفع دغدغه ها  وجود داشته باشد.
وي افزود: با توجه به تاكيد دولت تدبير و اميد به موضوع گردشگري و ظرفيت هاي شاخص يزد در اين زمينه،اميد است اين جايگاه جهش قابل توجه اي را  تجربه كند.
وزيرمعين و جانشين فرماندهي ستاد اقتصاد مقاومتي تصريح كرد:مسئولان دولتي و حكومتي بايد پرهيز از اشتباه در مقابله با توليدكنندگان و مردم را سرلوحه فعاليت ها قرار دهند و در اين مواقع با  اخلاص در كار، مهرباني و انعطاف زمينه تقويت باورها را فراهم سازند.
وزير دادگستري در پايان بيان كرد: ارتباط حکومت و نظام باید برای مردم قابل پیش‌بینی باشد تا  بتوانند بر اين اساس  برای ارتباط با نظام برنامه ریزی و خود را بدون توجه به تغییر دولت ها و سلایق با قانون تنظیم کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا