نماینده مردم اردکان در مجلس در دومین رویداد ملی استارت آپ صنعت محصولات کنجدی، گفت: ایده های نو مطرح شده در استارت آپ باید دانش محور بوده و برای تولید محصولات با کیفیت بالا به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار یزدفردا؛ محمدرضا تابش، با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه ها در نوآوری و فناوری اظهار داشت: دانشگاه ها نقش بسزایی را در راستای پیشبردعلم و فناوری داشته و میتواند با استفاده از ظرفیت های موجود گامی در جهت افزایش نوآوری و خلاقیت بردارد.
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به سابقه کشت کنجد عنوان کرد: در گذشته کنجد در بین النهرین، پاکستان و ایران کشت میشد و امروزه چین ، هند و بخش هایی از افغانستان عمده ترین تولیدکنندگان کنجد را تشکیل میدهند.
وی با اشاره به ماهیت استارت آپ گفت: استارت آپ همان کسب و کار بوده که در آن با ارائه ایده های جدید و نو میتوان از نوآوری و خلاقیت در راستای تولیدات بهره برد.
تابش ادامه داد: امروزه علاوه بر خلاقیت، کیفیت محصولات نیز مورد توجه بوده و واحدهای تولید با افزایش کیفیت محصولات کنجدی خود میتوانند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند.
نماینده مردم اردکان تصریح کرد: ارزش آفرینی در این صنعت و استفاده از نوآوری و خلاقیت برای تولید محصولات کنجدی در سالهای اخیر مورد توجه جدی تری قرار گرفته است که باید از ظرفیت های ایجاد شده نیز به نحو مطلوبی بهره گرفت‌.
وی خاطر نشان کرد: ایده های مطرح شده در این استارت آپ باید به صورت دانش محور باشد و برای تولید محصولات کنجدی با کیفیت بالا و‌ هزینه اندک به کار گرفته شود.
تابش در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه اردکان ۸۰ درصد از محصولات کنجدی کشور را تولید میکند بیان کرد: روزانه ۱۸۰تن ارده، ۱۹۰تن حلوا ارده، ۵۳ تن روغن کنجد و... تولید میشود که این آمار اردکان را جزو بزرگترین تولید کننده محصولات کنجدی کشور قرار میدهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا