استاندار یزد در شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر به روزرسانی اولویت های استان برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی ‌گفت: خود را موظف به پاسخگویی می‌دانیم و از بخش خصوصی نیز انتظار مطالبه‌گری داریم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر شنبه چهارم خرداد ماه ۹۸، نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "سیدمسعود عظیمی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "محمدرضا حبیبی" رئیس کل دادگستری استان، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان خود را موظف به پاسخگویی می‌داند گفت: از بخش خصوصی استان نیز انتظار مطالبه‌گری داریم زیرا اگر این بخش بتواند مطالبه گری لازم را داشته باشد و درباره وظایف استانداری در بخش تولید، توقعات خود را اعلام و پیگیری کند موفقیت های ما بیشتر خواهد بود.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: جایگاه استان در بحث جلسات شورای گفت و گو براساس آمارهای اعلام شده در جلسه استانداران، جایگاه مناسبی نیست هرچند که در بسیاری شاخص ها استان یزد موفقیت هایی را کسب کرده است.
وی با تأکید بر ضرورت برگزاری ماهیانه جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ‌افزود: اگر موضوعات مختلف در قالب جلسات کوچکتری با اعضای کمتر به صورت هفتگی جمع بندی شود، در جلسات ماهیانه به نتایج بهتری خواهیم رسید.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خاطرنشان کرد: این امر نیازمند جدیت و کمک بخش خصوصی و نیز داشتن شورایی پویا و فعال است و در ‌این صورت شورای گفت و گو منشأ خیر و رفع مشکلات و رونق بخش تولید خواهد بود.


فراهم نمودن شرایط رونق تولید از سوی نظام و دولت


طالبی با اشاره به ویژه بودن شرایط امسال و ضرورت تلاش برای تحقق شعار "رونق تولید"، ‌گفت: وقتی نظام و دولت شرایط را برای تحقق شعار سال آماده کرده اند، باید از ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را نمود و به این نکته واقف شویم که موضوع لاینحل در استان نداریم و موارد فرا استانی را در کارگروه هایی همچون تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان جمع بندی و برای تصویب و نتیجه گیری نهایی به تهران ارسال کنیم.
استاندار یزد از همه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خواست تا حداکثر انرژی خود را برای توسعه استان صرف کنند و ادامه داد: ابتکار بخش خصوصی برای دور زدن تحریم ها جای تقدیر دارد به گونه ای که در این شرایط سخت توانسته اند حتی به آمریکا هم صادرات داشته باشند.
وی افزود: روحیه جدیت، تحرک و پویایی بخش خصوصی جای تشکر دارد و بخش های دولتی هم باید این روحیات را مدنظر داشته باشند.


ضرورت به روز رسانی اولویت‌های استان برای سرمایه گذاری


عالی ترین مقام اجرایی استان درباره تشویق سرمایه گذاری در استان، خاطرنشان کرد: جلسات مختلف در استان و تهران با مسئولان و نیز سرمایه گذاران ملی و یزدی گذاشته شده و در عین حال با توجه به شرایط خاص استان و محدودیت های موجود و نیز جهت گیری ها و اولویت های جدید، امیدواریم در آینده شاهد رشد سرمایه گذاری در استان باشیم.
طالبی بر ضرورت به روزرسانی اولویت ها و اطلاعات سرمایه گذاری استان در راستای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: این اطلاعات باید به طور شفاف و دقیق در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد ضمن آنکه برای آینده نیز همایش سرمایه گذاران و دعوت از آنها برای حضور در این همایش برنامه ریزی شود.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: همه اعضای ‌این شورا در کنار هم هستند و همه برای توسعه و رونق اقتصادی و تولید در استان تلاش می کنند.
"طالبی" در پایان سخنان خود با تجلیل از "محمدرضا حبیبی" رئیس کل دادگستری ‌استان که به عنوان رئیس کل دادگستری اصفهان منصوب شده، خاطرنشان کرد: رویکرد خوبی در دستگاه قضایی برای حمایت از تولید و رونق تولید حاکم شده که امیدواریم از این ظرفیت ‌نیز به خوبی استفاده شود.
گفتنی است در سی و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن ارائه گزارش دبیرخانه این شورا در خصوص تحقق شعار سال و رونق تولید، تعدادی از فعالان بخش خصوصی گزارشی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی از جمله مشکلات سرمایه در گردش و مسائل تأمین مواد اولیه، ‌ضرورت توجه به تحول فرهنگی به عنوان پیش نیاز رونق تولید، لزوم ارائه راهکار در جلسات شورا، ضرورت برنامه ریزی بلندمدت برای صنعت استان، توجه ویژه به دیپلماسی اقتصادی و توجه به صادرات استان به ویژه به کشورهای همسایه و آسیای میانه بیان کردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا