مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که طبق قانون تمام موسسات و شرکت هایی که از آب استفاده می کنند، موظف هستند با نصب تجهیزات لازم مانع آلودگی محیط زیست شوند، گفت: با عوامل آلوده کننده آب برخورد جدی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد که با حضور فرماندار یزد، رییس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه ای یزد و دیگر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان برگزار شد، با تاکیدبر اهمیت آب و بهره وری بهینه از این منابع، اظهار کرد: حیات استان ها وابسته به آب است و اگر این منابع با مشکل مواجه شود، در تامین آب استان مشکل جدی خواهیم داشت.

وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند اقدامی مهم در راستای حفظ این منابع با ارزش بود اما افزایش قیمت ها این طرح را متوقف کرد که با اتخاذ تدابیر مختلف از جمله نصب تابلوقطع کن و تلاش برای تامین تسهیلات خرید کنتور، سعی کرده ایم تا این مشکل را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به آمار 50 درصدی نصب کنتورهای کشاورزی در استان خاطر نشان کرد: در راستای توجه بیش از پیش به بحث حفاظت از منابع آب، در سال جاری 10 دشت استان به طور کامل به کنتور هوشمند مجهز می شوند.

جوادیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از آلودگی قنات ها از طریق شبکه فاضلاب، تصریح کرد: برخی از قنات های استان به دلیل قرارگیری در نزدیکی مناطق مسکونی یا تجاری آلوده شده اند که در این مورد برخورد لازم با عوامل آن صورت خواهد گرفت زیرا طبق قانون تمام موسسات و شرکت هایی که از آب استفاده می کنند، موظف هستند با نصب تجهیزات لازم مانع آلودگی محیط زیست شوند.

جوادیان زاده تصریح کرد: در صورت آلوده شدن منابع آب قابلیت برگشت آن وجود ندارد بنابراین ضروری است همه دستگاه ها و مردم حمایت لازم در این خصوص را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان این که جنبه روانی بارندگی ها منجر به افزایش میزان مصرف خانوارها شده است، اظهار کرد: با تاکیداتی که در سال گذشته صورت گرفت شهرداری ها در مصارف آب فضای سبز 28 درصد کاهش داشتند این نگرانی وجود دارد که بارندگی های امسال این تصور را بوجود آورند که مشکل بی آبی استان به طور کلی رفع شده و شهرداری ها روند افزایشی در مصرف آب فضای سبز را داشته باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا