با اعلام استاندار یزد به مدیران کل و روسای ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان طرح "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" از ۲۷ اردیبهشت ماه ‌تا ۱۵ تیرماه ٩٨ به منظور مراقبت و کنترل اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی مردم، آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از اعلام فراخوان این طرح ملی از سوی "محمدعلی طالبی" استاندار یزد خطاب به مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی استان آمده است:
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد به عنوان بزرگ ترین اقدام ملی در راستای مراقبت و کنترل مهم ترین و اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی مردم، طرح "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" را از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ‌٩٨ و همزمان با روز جهانی فشار خون بالا در کل کشور به اجرا درآورد که این موضوع به استحضار ریاست محترم جمهوری رسیده و ایشان ضمن تایید، بر پیگیری و مشارکت جدی تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید نمود‌ه اند.
مقتضی است از تمام ظرفیت و توان دستگاه های اجرایی هم در مرحله اطلاع‌رسانی و هم در مرحله غربالگری و مراقبت در طول زمان اجرای این طرح به کار گرفته شود.
امید است با مشارکت قوی و موثر همه دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین فرمانداران محترم، شاهد اجرای موفق این طرح ملی در سطح استان باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا