سعید قریشی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به مناسبت هفته معلم با حضور در مدارس شهرستان مهریز از مقام شامخ معلمین تجلیل کرد

سعید قریشی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، هفته معلم و گرامی داشت خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شغل معلمی تأثیرگذارترین شغل در تعالی و رشد مردم هرجامعه‌ای است.

وی عنوان کرد: نهادهای دولتی و غیردولتی و به خصوص نهادهای فرهنگی، باید توجه ویژه‌ای به جایگاه خادمان تعلیم و تربیت که همان معلمان و مدرسان هستند داشته باشند.

قریشی با اشاره به نقش مهمی معلمان در ترغیب و تشویق دانش آموزان به امر کتابخوانی تصریح کرد: توجه مدیران مدارس به حضور دانش آموزان و عضویت آنان در کتابخانه های عمومی منجر به پرورش نسل کتابخوان خواهد شد.

وی گفت: همکاری مدارس و کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در جهت نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان دانش آموزان موثر ترین گام دوری آنها از فضای مجازی و روی آوری آنها به کتابخانه ها و کتاب است.

قریشی خاطر نشان کرد: خوشبختانه، در چند سال اخیر با بازسازی و بهسازی کتابخانه های عمومی مهریز، زیرساخت های مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزان فراهم شده که امیدواریم حضور آنها را در محیط کتابخانه ها بیشتر ببینیم.

در دیدار سعید قریشی اجرای برنامه های مشترک با محوریت کتاب و برگزاری نشست های کتابخوان و نمایش خوانی تاکید و از معلمین مدارس پسرانه صدرا دبستان دخترانه ام لیلی، دبیرستان دخترانه نفیسه با اهداء لوح تقدیر و شاخه گل تجلیل کرد.

گفتنی است؛ شهرستان مهریز 12 کتابخانه عمومی و 140هزار نسخه کتاب دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا