استاندار یزد با بیان اینکه توسعه بدون توجه به ظرفیت های اجتماعی و مردمی امکان‌پذیر نیست گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به توسعه کارآفرینی در بهاباد اختصاص یابد.

محمدعلی طالبی عصر امروز در آیین افتتاحیه مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی شهرستان بهاباد اظهار داشت: در سراسر کشور، 31 شهرستان کمتر برخوردار از 31 استان کشور انتخاب شدند تا یک سری برنامه‌هایی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی شهرستان‌ها اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح اجرای یک الگوی برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای برای این شهرستان‌ها است گفت: حدود یک ماه پیش با توجه به اهمیت این موضوع، اجلاس استانداران با این موضوع برگزار و در ارتباط با کارهایی که باید در این حوزه انجام گیرد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از مدیران کل استانداری و یک کارشناس برای این منظور معرفی شدند خاطرنشان کرد: به نوعی امروز شروعی برای اجرای این طرح است و در رویکرد اجتماعی این برنامه توسعه منطقه‌ای شاهد راه‌اندازی مرکز یادگیری رشته‌های کارآفرینی در بهاباد هستیم.

طالبی از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در این طرح خبر داد و عنوان کرد: رویکرد توسعه اجتماعی در این برنامه مدنظر قرار گرفته و این تاکید در تمام سطوح اجرای آن وجود دارد که در توسعه دنبال شده استان یزد به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: اگر توسعه بخواهد سطح زندگی مردم را در ابعاد مختلف از جمله بحث شادی و نشاط که به آن اشاره شد ارتقا دهد، باید از مسیر توسعه اجتماعی و توجه به مسائل این حوزه عبور کنیم و همه ظرفیت‌های مردمی را در آن به کار بگیریم و به جای این که به سرمایه‌های بزرگ از جمله معادن به سرمایه‌های اجتماعی و مردمی توجه کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: شهرستان‌های بافق و بهاباد با وجود برخورداری از سرمایه‌های بزرگ معدنی، الان مشکلات زیادی دارند چون همه نشستیم به این امید که معادن برای ما کاری بکنند یا بعضا به امید دولت نشستیم اما آن سرمایه‌های اجتماعی که در اختیار داشتیم را به کار نگرفتیم.

طالبی خاطرنشان کرد: شهرستان بهاباد یک تجربه خوب و مناسبی هم دارد و در همین شهرستان یک سری برنامه‌های توسعه‌ای در گذشته اجرا شد که تقریبا با کار امروزی که ما انجام می‌دهیم نسبتا آشنا بود و مردم و مسئولان بهاباد با این مفاهیم آشنایی دارند و مسیر اجرای طرح مطمئنا هموارتر است.

استاندار یزد افزود: از دکتر ربیعی رئیس صندوق کارآفرینی امید درخواست داریم که به ویژه در شهرستان بهاباد از کارآفرینی خصوصا کارآفرینی اجتماعی بهره‌مند شویم و این اعتبارات به همراه منابعی که در اختیار شهرستان است، زمینه اجرای کارهای بزرگ و تاثیرگذاری باشند.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا