یزدفردا "دکتر محمدرضاتابش نماینده مردم اردکان و مهندس علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به همراه 22 تن از نمایندگان دیگر، در تذکری به وزیر کشور خواستار رفع محدودیت از برگزاری مراسم سالگرد مرحوم مهندس بازرگان ،اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران و برخورد با ممانعت کنندگان برگزاری این مراسم شدند.

در این تذکر کتبی خطاب به وزیر کشور آمده است: مایه تاسف است که در سی‌‏امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و حضور حماسه مردم و مجاهدت و مقاومت جمعی از مبارزین، علما و دانشگاهیان از جمله مرحوم بازرگان شکل گرفته است؛ ‌‏از برگزاری مراسم سالگرد وی جلوگیری می‌‏شود.

در ادامه این تذکر نوشته شده است: در روزهایی که باید از این مبارزین و مجاهدین تجلیل کرد و نقش موثر آنها در پیروزی انقلاب را به تصویر کشید، جای تاسف است که حتی از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آنها نیز جلوگیری می‌‏شود.

امضا کنندگان این تذکر از وزیر کشور خواستند تا ضمن رسیدگی به این مساله،‌ ‏مراسمی در خور شان برای آن مرحوم در اسرع وقت برگزار کنند.

گفتنی است "محمدرضا تابش ، داریوش قنبری، علی اکبر اولیا، پیمان فروزش، نصرالله ترابی، سیروس سازدار، امیر طاهرخوانی، مسعود پزشکیان، محسن نریمان، جمشید انصاری، مصطفی کواکبیان، محمد علی کریمی و ... نمایندگانی هستند که این تذکر را امضا کرده‌‏اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا