مسایل مالی و ذیحسابی بخش بهداشت و درمان استان یزد در نشست مشترک مسئولان این بخش با مسئولان امور اقتصادی و دارایی و خزانه استان بررسی شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست ها با مهم توصیف کردن این بخش، توجه به سلامت مردم و ضرورت توجه به زیرساخت های آن را یاد آور شد و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارای یزد، «علی نمازی « تلاش مسئولان بهداشت و درمان استان را در خدمت رسانی به مردم ستود و بر خدمت رسانی بهتر به آنها تاکید کرد و اظهار داشت: در 40 سال گذشته، تحولات عظیمی در این حوزه اتفاق افتاده و موفقیت های خوبی کسب شده است که باید آن را قدر بدانیم.

وی با تشریح سیاست ها و برنامه های جدید دولت در حوزه مالی، اجرای طرح اسناد خزانه اسلامی، الکترونیکی شدن، ساماندهی و شفاف سازی فعالیت های این بخش را از برنامه ها برشمرد و افزود: انتشار اسناد خزانه اسلامی، یکی از راهبردهای اصولی در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های خزانه استان، خواستار مساعدت برای تسریع در روند اجرای اسناد خزانه نوع دوم ( تهاتر) شد.

« محمد رضا میرجلیلی« با بیان اینکه تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان در حال بهسازی و بازسازی است و سهم دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی برای بهسازی آن هزینه شده است؛ خواستار تخصیص سهم استان در این زمینه شد.

وی کمک ها مردمی و خیرین برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در صورتیکه دولت سهم خود را بپردازد بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد.

همچنین مدیر کل ثبت احوال استان یزد در دیدار با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، مشکل قدیمی بودن ساختمان ستادی اداره کل یاد شده، تخریب برخی دیگر ساختمان های این مجموعه در اثر بارندگی های اخیر و ضرورت نوسازی و بهسازی آنها را یادآور و خواستار طرح موضوع در کمیته تخصیص و شورای برنامه ریزی استان شد که در این زمینه قول پیگیری و مساعدت داده شد.

هم اینک 140 مرکز بهداشت و درمان در استان یزد در حال بازسازی و بهسازی است که سهم استان برای این کار140 میلیارد ریال می باشد.

استان یزد دارای سه هزار تخت بیمارستانی است و هم اینک یک هزار و ۳۱۰ پزشک عمومی و 701 پزشک متخصص و فوق تخصصی در این استان مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا