شهردار رفسنجان گفت: محور گردشگری و فرهنگی خیابان بنفشه مرکز تعاملات اجتماعی است، مسیری است که سه جاذبه گردشگری شهر رفسنجان را به هم متصل می نماید.

محمدرضا عظیمی زاده صبح امروز در حاشیه ی بازدید از محور فرهنگی و گردشگری خیابان بنفشه رفسنجان که به دعوت پایگاه خبری خانه خشتی انجام شد اظهار داشت: این محور گردشگری و فرهنگی مرکز تعاملات اجتماعی است،  مسیری است که سه جاذبه گردشگری شهر رفسنجان را به هم متصل می نماید، وجود حصار تاریخی شهر رفسنجان ، مجموعه بادگیر و همچنین  دروازه تاریخی شهر به عنوان ظرفیت های خوب، باعث شد  که در این محور فضای گردشگری و فرهنگی را به وجود بیاوریم این جاذبه ها خیابان اصلی شهر را به هم اتصال می دهد.

وی افزود: در مجاور این محور کاربری هایی وجود داشت که امکان تغییر و به روز شدن در مسیر این فضای گردشگری درآمد زایی هم داشت که برنامه طراحی آن در سال 97 انجام شد و با همتی که  همکاران مجموعه شهرداری بخصوص حوزه عمرانی داشتند کار پیش رفت.

عظیمی زاده گفت: کف سازی محوطه این مسیر تا پایان سال به اتمام می رسد و بحث بدنه سازی را در سال آینده در دستور کار قرار داریم و کاربری های مجاور و هم بحث ساماندهی روشنایی مسیر در دستور کار قرار گرفته است، با دستگاه های مختلف از جمله شرکت برق رایزنی شده است که مسیر شبکه هوایی برق به صورت زمینی صورت گیرد و همچنین لوله آب در این مسیر نیاز بود که انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در این طرح سعی شده است تاسیسات مورد نیاز در حین اجرای پروژه، تکمیل شود تا بعدها نیاز به کنده کاری های مجدد نداشته باشد و این پروژه بدون ایراد و اشکال به بهره برداری برسد.

شهردار رفسنجان گفت: همت و همراهی مردم این مسیر بسیار ستودنی است ،همکاری لازم را با شهرداری داشتند و جا دارد از صبر و شکیبایی مردم این مسیر تشکر کنم و از اینکه به خاطر این پروژه به  زحمت افتاده اند عذرخواهی کنم.

عظیمی زاده خاطر نشان کرد: امیدواریم وجود این پروژه و افتتاح آن ارزش افزوده خوبی برای شهر ایجاد کند و مردم از این فضا بهره کافی را ببرند به ویژه اینکه دوست داشتیم این پروژه در نوروز 98 به بهره برداری برسد و  کسانی که وارد شهر می شوند به عنوان میهمان و عزیزانی که شهروند خودمان هستند یک جاذبه گردشگری به جاذبه های قبلی شهر اضافه شود و از آن استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: تلاش پیمانکاران ما در این پروژه بر این است تا پایان سال به بهره برداری برسد قسمت  روشنایی این پروژه تا هفته آینده انجام می شود، کف اصلی همزمان با دیگر کارها  فرش می شود و مسیر تردد خودرو هم در این پروژه  پیش بینی شده است.

شهردار رفسنجان در ادامه به وضعیت گردشگری شهر رفسنجان در ایام نوروز 98 اشاره کرد و گفت: در وهله اول شهر را برای شهروندان آماده می کنیم کسی که می تواند بهترین حامی برای برند شهر باشد و برند شهری را تبیلغ نماید خود شهروندان رفسنجانی هستند، مردم رفسنجان دوست دارند نسبت به سالهای گذشته بیشتر مهمان داشته باشند  دلیلش این است که می خواهند برند شهرشان را معرفی کنند و برای افتخار شهرشان دوست دارند مهمان از شهرهای دیگر داشته باشند و نشان بدهند که شهرشان زیباتر و ساماندهی تر است و فضاهای گردشگری شهر رابه نمایش بگذارند ما به به دنبال آن هستیم اول برای شهروندان خودمان فضای تفریحی ایجاد کنیم و آنها را در شرایط بهتری برای زندگی در شهر قرار بدهیم و آنها از برند شهرشان تبلیغ کنند.

وی افزود: هر شهری می تواند در آمدهای خوبی از حضور گردشگران داخلی و خارجی  به دست آورد همین عامل باعث ثبات جامعه شهری و توسعه سرمایه گذاری در شهر می شود و باعث ماندگاری بیشتر شهروندان اصیل وبزرگ شهر می شود ، به دنبال این هستیم که این اتفاقات برای شهر بیفتد وگردشگران که به این شهر سفر می کنند با جاذبه های بهتر و بیشتری مواجه شوند و ماندگاری گردشگر در شهر بیشتر شود ، سعی کرده ایم جاذبه های در داخل شهر را از نظر کیفیت خدمات بالا ببریم و یک سری جاذبه های جدید به وجود بیاوریم.

عظیمی زاده خاطر نشان کرد: اطراف بادگیر معین و همچنین اطراف حصار شهر در حال ساماندهی است و نورپردازی شده است، دنبال آن هستیم یک سری از خیابان ها مثل ارجمندی ،بازار ،فردوس و… وضعیت بدنه سازی بهتر را داشته باشند این کار در سال آینده در دستور کار است .

شهردار رفسنجان رفسنجان از در دستور کار قرار گرفتن خانه حاج آقا علی قاسم آباد خبر داد و گفت: حرکت مستمر و هدفمند برای ساماندهی بافت های با ارزش شهری را شروع کردیم ما حتی برای خانه حاج آقا علی برنامه داریم با مذاکراتی که با مسئولین اوقاف استان و توسعه عمران کرمان داشتیم بر این قرار گرفت که شهرداری این خانه را تحویل و اداره نماید و خودش به بخش خصوصی واگذار نماید این خانه درست است در خود شهر نیست ولی یک برند منحصر به فرد در کشور است که می تواند برای حضور گردشگران موثر واقع شود فضایی است که نباید مغفول بماند یک سری تفاهمات اولیه در حال پیگیری است.

وی بیان داشت: بحث طرح جامع گردشگری شهرستان را در بودجه سال آینده پیش بینی کرده ایم و مشاور خوبی وارد این عرصه کردیم که بتواند مطالعاتی انجام شود در خصوص دره راگه ،شهرداری شریک است متولی نیست ولی به راه اندازی ان کمک خواهد کرد.

عظیمی زاده گفت: پیگیری ایجاد انجمن گردشگری در شهرستان رفسنجان هستیم که بتواند به عنوان یک انجیوی  و بخش مردمی را به طور جدی پیگیری نماید.

وی ادامه داد: برای ایام نوروز 98 نسبت به بضاعتی که در شهرداری بوده است سعی کردیم با همکاری سایر دستگاه های شهرداری، فضای شهر را برای این ایام آماده نماییم، گل کاری ، ساماندهی ورودی های شهر ،جدولگذاری ،ساماندهی میادین شهر و نظافت شهر از جمله فعالیت های ما برای ایام نوروز بوده است.

شهردار رفسنجان از استقرار دو کمپ نوروزی در ورودی های شهر رفسنجان از سمت کرمان و انار خبر داد و گفت: برای استقبال از میهمانان نوروزی کمپ های نوروزی ایجاد شده است این طرح به صورت مفصل امسال اجرا خواهد شد، خدمات معرفی نقاط و جاذبه های شهر و ارائه بروشور به مسافران نوروزی، ارائه آب جوش صلواتی و ارائه فضای استراحت اولیه برای مسافران صورت میگیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا