رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت:با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 3 هزار معتکف در شهر رفسنجان و جمعا 5 هزار نفر در شهرستان رفسنجان معتکف شدندتصریح کرد: امسال پیش بینی افزایش جمعیت مخاطبین می شود.

حجت الاسلام حسنی کبوترخانی در گفت و گو با خانه خشتی با بیان اینکه اعتکاف یک روح عبادی و معنوی در جامعه است اظهار داشت: امسال سعی شده است تا با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده مردم فهیم و مذهبی رفسنجان از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.
وی افزود: همراه با سراسر کشور در شهرستان رفسنجان نیز برنامه ریزی شده تا مردم از این فرصت استفاده ببرند، ستاد اعتکاف شهرستان رفسجان طی دو مرحله با حضور اعضا و هیات امنای مساجدی که محل برگزاری اعتکاف هستند تشکیل شد و  کلیه عوامل فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، امنیت و حراست و محتوای برنامه های فرهنگی تحت برنامه خاص پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه هدف بهره گیری مردم از این فرصت است تصریح کرد: اعتکاف امسال مصادف شده است با تعطیلات عید نوروز و شروع سال جدید ، 29 اسفندماه و اول و دوم فرودین ما میزبان معتکفین هستیم و لحظه ی سال تحویل را در جمع معتکفین خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: بنا بر سابقه درخشان مردم مذهبی رفسنجان علیرغم تعطیلات پیش بینی استقبال بیشتری در مراسم اعتکاف امسال می شود تا آغاز سال جدید خود را با ااعمال ام داوود داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان بیان داشت:  بحث اجرا با همکاری هیات کربلا و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی صورت میگیرد و این اقدام بدین منظور برنامه ریزی شده است که حسن نیت خود را نشان دهیم که کار مردمی است.

وی با بیان اینکه تبلیغات مراسم معنوی اعتکاف از امروز در سطح شهر آغاز می شود تصریح کرد: امسال حق ثبت نام مبلغ قابل دریافت 65 هزار تومان است و ثبت نام از دو طریق اینترنتی از طریق سایتkarbalah72.ir و بصورت حضوری در محل مساجد برگزار کننده اعتکاف از فردا ، صورت میگیرد.
حجت الاسلام حسنی خاطر نشان کرد: سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای سیاست های کلان رهبر فرزانه انقلاب است و در این راستا تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در جمع فرهیختگان معتتکف توسط حجت الاسلام مصلحی وزیر اسبق اطلاعات صورت میگیرد.
وی افزود: همچنین حجت الاسلام دهنوی را در جمع معتکفین خواهیم داشت و در کنار ان استفاده از ظرفیت و علمای بومی شهرستان رفسنجان را مدنظر قرار می دهیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 3 هزار معتکف در شهر رفسنجان و جمعا 5 هزار نفر در شهرستان رفسنجان معتکف شدندتصریح کرد:  امسال پیش بینی افزایش جمعیت مخاطبین می شود، قطعا برگزاری اعتکاف مردمی با محتوای فرهنگی و علمی برنامه های اعتکاف را مدنظر داریم.

وی بیان داشت: با توجه به بحث امنیتی و حفاظتی امسال سعی کردیم جمعیت در مساجد متراکم تر باشند و پیش بینی های لازم در بحث افطاری و سحری با بهترین کیفیت دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: دو مسجد جامع ویژه خواهران و مسجد امام خمینی(ره) ویژه آقایان معتکف در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسنی همجنین در این گفت و گو به فعالیت پایگاه خبری خانه خشتی در رفسنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بنده از بدو ورودم به مجموعه تبلیغات اسلامی شهر رفسنجان واقعا با تلاش مجاهدانه و انقلابی بچه های خانه خشتی روبرو شدم.
وی افزود: امروز نیاز جامعه پراز چالش رسانه صادق و معتمد است ، رسانه ای که به رسالت حقیقی خودش عمل کند همین کاری که شما انجام می دهید و صادقانه عمل می کنید.
حسنی گفت: اخبار را که پیگیری کردم دیدم انصافا خصوصیتی که رسانه خانه خشتی دارد پرهیز از موارد بزرگنمایی و بسیاری از موارد دیگری است که بعضا اشکال میگیرند که رسانه ها دوست دارند فقط حجم اخبار داشته باشند و کار ندارند که درست هست یا نه.
وی تصریح کرد: وجه بارز دیگر انقلابی بودن شما است که الحمدالله دغدغه کار فرهنگی را من در رسانه شما احساس کردم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: بنده به نوبه ی خودم از طرف سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه تاثیر گذار تبلیغات اسلامی شهرستان لازم می دانم تقدیر و تشکر داشته باشم، امروز فضای مجازی تهدیدی است که شما آن را به فرصت تبدیل کردید و این خیلی عالی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا