"محمد محامدی" در بازدید از قلعه تاریخی دهشیر اظهار داشت: شهرستان تفت از ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای کمک به توسعه اقتصادی برخوردار است که باید مسئولان امر برای معرفی و گردشگر پذیری این منطقه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در حاشیه بازدید از قلعه تاریخی و بوم گردی در حال احداث روستای دهشیر اظهار داشت: در مناطق مختلف روستایی شهرستان تفت نقاط طبیعی و تاریخی بسیاری نهفته است که با توجه به بافت روستایی آن وزندگی طبیعی و آداب‌ورسوم رایج و تولیدات و محصولات می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داشته باشد.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به ساخت و مرمت 4 واحد بوم گردی در روستای دهشیر خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی این جاذبه‌های گردشگری و سوق دادن علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری به‌ویژه ساکنان منطقه که بتوانند از محیط زندگی خود چندمنظوره استفاده کنند نقش مهمی در توسعه گردشگری، تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان و همچنین اشتغال‌زایی پایدار در منطقه خواهد داشت.

محامدی تأکید نمود: شهرستان تفت از ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای کمک به توسعه اقتصادی برخوردار است که باید مسئولان امر برای گردشگر پذیری و معرفی بیشتر این منطقه بیشتر تلاش کنند.

قلعه تاریخی دهشیر در سال 1391 با شماره 30835 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسيده است و در مسیر شاهراه یزد_شیراز و در روستای تاریخی دهشیر از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت بناشده است که مرمت این بنای بازمانده از قرن سیزده هجری مدتی است شروع‌شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا