به گزارش يزد فردا آزادي رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای اسلامی‌شهر یزد گفت: این کمیسیون با توجه به اهمیت برندسازی و تاثیر آن در پویایی و رونق گردشگری در بافت تاریخی به عنوان نمادی که تضمین کیفیت محصولات شهر تاریخی خواهد بود برای برندسازی شهر تاریخی ورود کرده است.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای اسلامی‌شهر یزد می‌گوید: این کمیسیون با توجه به اهمیت برندسازی و تاثیر آن در پویایی و رونق گردشگری در بافت تاریخی به عنوان نمادی که تضمین کیفیت محصولات شهر تاریخی خواهد بود برای برندسازی شهر تاریخی ورود کرده است.

سید حسین آزادی ادامه می‌دهد: محصولاتی که به این برند دست می‌یابند، نماد اطمینان و اعتماد را کسب خواهند کرد و این برند شامل همه محصولات اعم از محصولات فرهنگی، اقتصادی و تجاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برند شامل شعار و لوگو مشخصی خواهد بود، می‌افزاید: طرح برندساز برای اولین بار در اصفهان شروع شد اما چندان موفق نبود اما یزد با توجه به تجربه ای که برای معرفی محصولات تولیدی استان دارد، همچنین با توجه به جهانی شدن، برای برند سازی یک گام پیش است.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل می‌گوید: این طرح با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، دانشگاه و سایر نهادها دنبال می‌شود و مسئولیت دبیرخانه آن به عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی اعلام می‌کند: دبیرخانه برندسازی کار خود را آغاز کرده و به دنبال اعلام فراخوان برای انتخاب پیمانکار هستیم و با این وضعیت به نظر می‌رسد که با پیگیری این موضوع تا پایان سال، این طرح تا اوایل سال آینده به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی شورای اسلامی ‌شهر یزد با اشاره به اینکه محصولات بسیاری از جمله ترمه، شیرینی و صنایع دستی در استان یزد وجود دارد که قابلیت دریافت برند شهر جهانی را دارند، می‌گوید: شهر یزد در حال حاضر نیز شعارهای از جمله «دیار بادگیرها»، دیار قنات، قنوت و قناعت را دارد و باید از بین شعارهای موجود، قوی ترین آنها انتخاب شده و لوگوی آن نیز طراحی شود.

وی تاکید می‌کند: قطعا با برند سازی محصولات ویژه استان از جمله شیرینی، ترمه و صنایع دستی نشان اعتماد خواهند گرفت و محصولاتی که فاقد این برند باشند، تضمین شده نخواهند بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا