برخی رسانه های معتبر از جمله تسنیم و... خبری را درج کرده اند مبنی بر آنکه آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

وی به دلیل تشدید بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود. اما دقایقی پیش مدير كل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را تکذیب کرد.همچنین رئیس دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی، خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر رحلت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تکذیب کرد.

یک عضو تیم پزشکی هاشمی شاهرودی هم به خبرگزاری فارس گفت: از لحاظ پزشکی امکان حیات ایشان وجود ندارد اما خبر فوت را باید خانواده ایشان اعلام کنند.

هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (70 ساله) به دلیل بیماری سخت هم اکنون در بیمارستان بستری است و در شرایط نامناسب جسمی به سر می برد.

 آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، متولد 1327 در شهر نجف اشرف و از شاگردان برجسته شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر بود. 

پدر ایشان آیت‌الله سیدعلی حسینی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه نجف محسوب می‌شد. آیت‌الله شاهرودی در نجف از محضر امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی نیز بهره‌مند شده بود. 

از دیگر مسئولیت‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌توان به تاسیس و ریاست مجلس اعلای عراق، عضویت در فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و ریاست شورای حل اختلاف قوا اشاره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا