به گزارش ایرنا در این نشست که معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ابرکوه حضور داشت، جمعی از دانشجویان ، مسائل و مشکلات خود را با نماینده مردم ابرکوه در مجلس در میان گذاشتند.
ساماندهی محوطه و مسیر خوابگاه٬ نبود زمین ورزش و امکانات ورزشی و بدن‌سازی ٬ به‌روزرسانی کتاب‌های کتابخانه و فراهم شدن تجهیزات به‌روز اتاق عمل بخشی از مشکلات ارائه ‌شده از سوی دانشجویان بود.
فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد رشته‌های بیشتر و پرستاری ٬ کم بود امکانات تحقیقاتی و تهیه مقاله و بها دادن به دانشجویان در استان یزد بخشی از مشکلاتی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد.
محمدرضا صباغیان در این نشست در خصوص پیگیری مشکلات مطرح‌شده توسط دانشجویان گفت : برای حل مشکلات از طریق مسئولان پیگیری شود درصورتی‌که پیگیری‌ها نتیجه نداد با نماینده مجلس مکاتبه کنید .
وی با اشاره به اینکه ابرکوه از مناطق محروم استان یزد است تصریح کرد: مسئولان باید به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند .
وی ادامه داد: روابط به خاطر دورافتاده و محروم بودن شهرستان بسیار مؤثر است و پیگیری از طریق نماینده برای حل این مشکل بسیار مهم و قابل رفع است.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز تصریح کرد: وجود نیروی انسانی و افراد در رده‌های بالا و ارشد مسئولیت‌های استانی آثار خودش را می‌گذارد و فقدان این نیرو خود محرومیت است ضمن اینکه ابرکوه در رده‌های پایین نمودار نیروی انسانی قرار دارد.
نماینده مردم ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز در مجلس خاطرنشان کرد : نظارت و قانون‌ مداری مسئول و نماینده مجلس بسیار مهم است و باید دید که این مسئول چگونه کار می‌کند و از ابزاری که در اختیار دارد به چه نحو اجرا می‌کند و مشکلات را می‌تواند از این طریق حل کندیا نه .
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری را در مجلس دارند دانشجویان در کنار تحصیل علم ، سیاست و قانون را نیز دنبال کنند تا بدانند که از نماینده چگونه سؤال کنند و اگر بدانند که از چه کسی چه سؤالی بپرسند، خود به ‌خود مسائل حل می‌شود .
صباغیان ادامه داد : دانشجویان نگاه خود را نسبت به مسائل تغییر دهند و زمانی می‌توانید به اهداف بلند برسید که رفتار و نقش حاکمان را بدانید که چگونه هستند و چه کسانی برای ما تصمیم می‌گیرند و تذکرات شما بهتر خواهد شد .
این نماینده مجلس اضافه کرد: قانون اساسی ما بسیار کامل و روشن است و مصوبات مجلس به‌ طور زنده باید پخش و پس از تصویب در رسانه‌ها منتشر شود .
وی همچنین گفت : مسئولان برای جذب افراد خیر و سرمایه‌گذار برای ساخت ساختمان آموزشی دانشکده پیراپزشکی ابرکوه تلاش کنند.
دانشکده پیراپزشکی ابرکوه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و فعالیت آموزشی خود را از سال 1389 در چهار رشته اتاق عمل ، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه‌ای و فوریت‌های پزشکی آغاز کرد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا