یزدفردا -ميرزا محمد كاظميني موسس ورئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی، پژوهشی ریحانه الرسول (س) که سابقه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان را درکارنامه کاری خود دارد طی یاد داشتی  به اعلام خبر برگزاری کنگره شهید محراب آیت ا... صدوقی (ره) توسط استانداریزد  واکنش نشان داده و نکاتی را یاد آورشده که عینا منتشر می شود .

یزدفردا -ميرزا محمد كاظميني :جناب آقای فلاح زاده استاندار محترم یزد اعلام فرمودند روز سوم بهمن ماه سال جاری کنگره شهید صدوقی در یزد برگزار می شود و اهدافی را برای کنگره بر شمرده که با توجه به اینکه حقیر مدیریت کنگره شهید محراب در سال 1381 مربوط به دوره های استانداری آقایان غلامعلی سفید و سید حمیدکلانتری را عهده دار بودم تذکار پاره ای از نظرات را در شرایط فعلی جامعه بی مناسبت ندانسته و به آن اشاره می نمایم:
1 ـ جای قدردانی دارد که هر گونه عملی که یاد و خاطره و شرح مجاهدتها و مراتب علمی و عملی آن شهید بزرگوار را تداعی کند اقدامی بجاست و از جمله حقوقی است که آن بزرگوار بر گردن نسل امروز و آینده دارد چرا که شهید صدوقی از شخصیتهای بلند آوازه وسلیم النفس و دانشمندی است که ابعاد شخصیتی ایشان از جنبه های گوناگون قابل بررسی و مطالعه و اثرات اجتماعی و رهبریهای داعیانه ایشان در استان یزد قبل و بعد از انقلاب بر هیچکس پوشیده نیست لذا در برگزاری این برنامه ها در سطح وسیع و گسترده با توجه به حجم عظیم منابع مالی و انسانی که طبیعتا این گونه امور لازم دارد ظرایفی وجود دارد که باید به خوبی به آن توجه کرد که آنچه در گذشته رخ داده مجددا در قالب اجتماعی دیگر، تکرار نشود و به مطالب جدید و زوایای اثر گذار دیگری بایدتوجه نمود.
2 ـ در کنگره سال 1381 که پس از برنامه ریزی بیش از دو سال اجرا گردید مرکب از کمیته علمی با حضور حضرات اقایان حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی محقق داماد وحجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن معزالدینی ـ دکتر ابراهیم دینانی ـ دکتر رضا داوری اردکانی تحت نظارت و اشراف حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی امام جمعه معزز و یادگار سومین شهید محراب بر گزار و اصول علمی برای کنگره در نظر گرفته شد که حاصل آن بیش از یکصد مقاله علمی و تحقیقاتی بود و پس از دیدار اعضای کمیته های کنگره با مقام معظم رهبری که جناب فلاح زاده نیز به عنوان مسئول یکی از کمیته ها حضور داشتند. کنگره با پیام معظم له و با حضور ریاست جمهوری ـ ریاست مجلس شورای اسلامی ـ 12 وزیر کابینه ـ 42 نماینده مجلس و حضرات آیات مهدوی کنی ـ علامه عسکری ـ محمدی گلپایگانی و اعضای بیت و دفترحضرت امام و شهید آیت ا... سید محمد باقر حکیم و صدها استاد حوزه و دانشگاه در مجتمع رفاهی فرهنگیان برگزار و از ثمرات جانبی آن جدای از ارائه مباحث و سخنرانی های علمی می توان به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 700 ناشر و توزیع 000/000/50 تومان بن کتاب ـ برنامه ریزی و ساخت دهها منزل مسکونی برای طلاب ـ کمک گسترده به خانواده های مستمند در سطح استان ـ انتشار 6 عنوان کتاب با بیش از 2000 صفحه ـ راه اندازی سایت شهید صدوقی ـ کمک به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجتمع بزرگ فرهنگیان و اختصاص مبالغ زیادی به فرهنگیان در قالب وام قرض الحسنه اشاره نمود.
انشا ء ا... کنگره سوم بهمن با غنای بیشتر و پرداختن به مباحثی علمی و تربیتی خارج از موضوعات کنگره پیشین به نو آوری جدید دست یابند و پیشنهاد حقیر عنایت به سیره زندگانی و فرمانهای مدیریتی شهید صدوقی در عرصه های مختلف است و بررسی کتاب مدیریت بحران مربوط به شهید صدوقی سوژه مناسبی برای این همایش می تواند باشد.
3 ـ با برگزاری این کنگره باید گفت در سال 1387 چهار اجلاس برای شهید محراب برگزار شده است (مراسم تیرماه و دهم رمضان و مراسم یزدی تباران) لذا به نظر می زسد رسالت مهمی را مسئولان کنگره بر عهده دارند که باید به گونه ای سیاستگزاری شود که کنگره مرکز نشر افکار شیعی و ترویج علمای اسلام و روحانیت باشد و خدای نکرده تبعات منفی به خود نگیرد و ای کاش در چنین اجلاسهایی فضای جدیدی شکل می گرفت و ضمن ارائه افکار جامع و جالب شهید محراب ، کنگره مرکز بحث و بررسی در رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم می گردید انشاء ا... چنین خواهد شد.
4 ـ حال که استاندار محترم ضمن توجه کامل به همه امور استان، اراده به برگزاری کنگره بزرگداشتها نموده به ایشان پیشنهاد می شود کنگره این بزرگان نیز که حق مسلم بر جهان اسلام وتشیع داشته اند را نیز در دستور کار آتی خود قرار دهند
الف) آیت ا... العظمی حاج سید محمد کاظم طباطبایی کسنویه ای
ب) آیت ا... حاج شیخ عبد الکریم حائری یزدی
ج) آیت ا... العظمی حاج سید محمد محقق داماد احمد آبادی
د) آیت ا... حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی )
ذ) آیت ا... حاج شیخ مرتضی حائری یزدی
در پایان با آرزوی تعجلیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه ا... الاعظم ارواحنا له الفداء امیدوارم در دنیا و آخرت از شفاعت ائمه اطهار و شهداء برخوردار بوده و اعمال ما در دنیا خالص و برای رضای حضرت حق باشد .
انشاء ا... تعالی

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا