فرماندارمیبد به همراه بخشدار بفروئیه از روند احیاء و بازسازی گرمابه سنتی روستای حسن‌آباد بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد به همراه بخشدار بفروئیه صبح روز گذشته با حضور در روستای حسن‌آباد از روند احیاء و بازسازی گرمابه سنتی این روستا بازدید نمودند.

"حسین فلاح" فرماندارمیبد در این بازدید گفت: روستای حسن‌آباد یکی از روستاهای هدف گردشگری بخش بفروئیه شهرستان میبد با پتانسیل‌های فراوان، دشت وسیع، بافت‌های تاریخی بکر زمینه را برای اشتغال و ایجاد ثروت در این روستا فراهم ساخته است.

حسین فلاح بابیان اینکه طرح‌های مشارکتی خوبی در روستای حسن‌آباد در حال انجام است گفت: ایجاد باغ ایرانی و احیاء گرمابه سنتی از طرح‌هایی است که دهیاری با مشارکت میراث فرهنگی در این روستا آغاز کرده است.

فلاح با تأکید بر تسریع در تکمیل این گرمابه سنتی افزود: گرمابه سنتی حسن‌آباد دومین گرمابه شهرستان میبد در فضایی به وسعت 350 مترمربع با نیازهای روز شامل سونا، جکوزی، استخر و حمام شنی در دست احیاء است.

بخشدار بفروئیه هم در این بازدید در مورد ایجاد باغ ایرانی و احیاء گرمابه سنتی که باهدف جذب گردشگر، رونق بوم گردی در منطقه و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای روستاییان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: از ۶ میلیارد ریال هزینه احیاء و بازسازی گرمابه سنتی حسن‌آباد، ۱٫۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و ۴٫۵ میلیارد ریال از سوی دهیاری اختصاص‌یافته است.

محمد اسماعیلی با اشاره به دو ورودی مجزای گرمابه سنتی حسن‌آباد گفت: معماری این گرمابه به دوران قاجار برمی‌گردد که با دو مخزن مجزا مورداستفاده اقلیت‌های زرتشتی و مسلمانان بوده است.

اسماعیلی افزود: این پروژه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و در نیمه اول سال 98 قرار است به بهره‌برداری برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا