فرماندار تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که صبح دوشنبه 31 اردیبهشت در محل فرمانداری برگزار شد، بر بهسازی فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت تأکید کرد و از اختصاص بودجه‌ای خاص در سال جاری برای این امرخبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد محامدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت در این جلسه با قدردانی از حرکت ارزشمند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در بهسازی و زیباسازی محیط کتابخانه‌ها تصریح کرد: اگر شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد، شاید رشد حضور مردم و به ویژه جوانان در کتابخانه خواهیم بود.

وی در این راستا تأکید کرد: فرمانداری تفت اعلام آمادگی می‌کند بودجه خاصی را در سال جاری برای شاداب‌سازی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی شهر اختصاص دهد تا بتوان فضاهای کتابخانه‌ای تفت را به حالت مطلوب رساند.

فرماندار تفت همچنین ابراز امیدواری کرد با رشد کیفی زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در سطح شهرستان، زمینه افزایش عضویت، امانت کتاب و در نهایت مطالعه مردم، فراهم شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به پراکندگی و وسعت حوزه جغرافیایی شهرستان تفت اظهار داشت: شهرستان تفت هم‌اکنون 6 باب کتابخانه روستایی دارد که از این نظر در جایگاه نخست استان است، ولی پراکندگی حوزه کاری باعث بروز مشکلاتی برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر در حوزه کتابخانه‌های عمومی شده است.

وی با اشاره به اینکه تفت از نظر فعالیت‌های خیری در حوزه کتابخانه‌ها نیز جزو شهرستان‌های پیشتاز استان است، گفت: 4 باب از 10 باب کتابخانه شهرستان به همت خیران تفتی ساخته یا تجهیز شده است که نشان دهنده نگاه ویژه خیران نیک‌اندیش شهرستان به حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌سازی است.

دوست فاطمی‌ها، شاداب‌سازی کتابخانه‌ها را بر پایه 2 وجه آموزش و اختصاص بودجه مناسب، ممکن دانست و افزود: شاداب‌سازی کتابخانه‌ها علاوه بر اقدامات فیزیکی و عمرانی و همچنین اختصاص بودجه برای این امر، نیازمند آموزش درست و اصولی به کارکنان و کتابداران است که این موضوع از 2 سال پیش در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته و همکاران کتابدار در دوره‌های مختلف آموزشی در این بخش شرکت کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان تفت در شاخص‌های «تعداد کتابخانه به نسبت جمعیت» و «متراژ فضای کتابخانه‌ای» در جایگاه نخست استان قرار دارد، تأکید کرد: در شهرستان تفت نیاز چندانی به افزایش کتابخانه احساس نمی‌شود و باید بهسازی فضاهای موجود در دستور کار قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه، حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در گزارش‌هایی جداگانه‌، وضعیت کتابخانه‌های استان و شهرستان را برای اعضای انجمن کتابخانه‌های تفت تشریح کردند.

در ادامه این جلسه نیز جمعی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

لزوم تأمین کتابخانه برای روستای علی‌آباد با توجه به درخواست‌های مکرر مردم این روستا، تأمین کتاب‌های کمک‌درسی برای دو کتابخانه «رشاد» شهر نیر و روستایی «سخوید»، استفاده بهتر و مطلوب‌تر از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی تازه‌های کتاب کتابخانه‌ها و قول مساعد شهردار نیر برای پرداخت کامل سهم نیم‌درصد شهرداری‌، از موارد شده در این بخش بود.

ادامه کار کتابخانه‌ عمومی شهید آورینی تفت در ساختمان فعلی با حمایت شورای اسلامی این شهر ، اختصاص بودجه‌ای مناسب برای بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان توسط فرمانداری تفت و تأمین بخشی از هزینه‌های جاری کتابخانه‌های روستایی شهرستان توسط دهیاری‌ها، از مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه، فرماندار تفت و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «مجتمع فرهنگی هنری دیدار» تفت دیدن کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا