عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به نارضایتی‌های فراوان فرهنگیان در خصوص نحوه بیمه آنها، اعلام کرد: مهلت یک ماهه به وزیر آموزش و پرورش داده شد تا گزارشی در این خصوص تهیه کند.





محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سئوالی از وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: بیمه فرهنگیان و خدمات درمانی به آنان محور سئوال از وزیر آموزش و پرورش بود که با توجه به نارضایتی‌های فراوان فرهنگیان در این خصوص در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح شد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: توضیحات وزیر در این حوزه بر این مبنا بود که خدمات بیمه‌‎ای و درمانی فرهنگیان امروز نسبت به 5 سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است که با مشاهدات و مستنداتی که در اختیار داشتم در تناقض بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد گزارشی مستند، مقایسه‌ای و نموداری از وضعیت و نحوه بیمه فرهنگیان امروز در قیاس با 5 سال گذشته تهیه شود تا نحوه خدمات رسانی به فرهنگیان مورد بررسی قرار گیرد. این گزارش شامل نحوه بیمه معلمان استخدامی، حق التدریسی، پیمانی و قراردادی است و با توجه به الزاماتی که قانون بودجه سال 1396 برای بیمه شدن همه فرهنگیان در نظر گرفته است، این سئوال نیز بیمه تمامی فرهنگیان را در بر می‌گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد ظرف یک ماه آینده وزارت آموزش و پروش این گزارش را تحویل نماینده سئوال کننده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد، اضافه کرد: در صورتی که ادعای وزارت آموزش و پرورش در گزارش ارائه شده قابل استناد باشد از ورود سئوالم از وزیر وزیر آموزش و پروش به صحن علنی مجلس منصرف خواهم شد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا