در این سفر یکروزه مدیرکل نوسازی مدارس استان بعد از حضور در فرمانداری ابرکوه با محامدی سرپرست فرمانداری ابرکوه دیدار گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در این جلسه که با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه تشکیل گردید به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مختلف مدارس بویژه موضوع تعمیرات و تجهیزات و ساخت و ساز  فضاهای آموزشی پرداخته شد.

بعد از آن مدیر کل نوسازی مدارس استان به بازدید از تعدادی از پروژهای در حال ساخت نوسازی مدارس پرداخت.

ابتدا با حضور در مدرسه خشنود از روند ساخت این آموزشگاه بازدید به عمل آمد و قسمتی از  مطالبات پیمانکاران پرداخت شد.

در این بازدید عارفی قول مساعد داد این پروژه با توجه به اینکه در مرکز شهرستان قرار دارد در زودترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

سپس مدیر کل نوسازی مدارس استان از مدرسه دین و دانش بازدید کرد. ساخت این مدرسه که بمدت 3 سال متوقف شده بود مهرماه سال جاری با همت اداره کل نوسازی مدارس استان به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت و مقرر گردید توسط این اداره کل محوطه مدرسه آسفالت گردد.

بعد از آن عارفی از اردوگاه دانش آموزی ولایت این شهرستان بازدید کرد که با توجه به اقداماتی که در این مدت انجام شده بود  جهت ساخت یک باب ساختمان اداری این اردوگاه اعتبار 200میلیون تومان توسط مدیر کل نوسازی مدارس اختصاص یافت و مقرر گردید توسط پیمانکاران عملیات ساخت آن در اسرع وقت آغاز گردد.

در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس استان از پروژه نیمه تمام شهید مدرسی که نزدیک به 10سال بود متوقف شده بود بازدید کرد و مقرر گردید باتوجه به نیاز منطقه کار اتمام این مدرسه انجام شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین جهت آسفالت محوطه اين مدارس مبلغ دويست ميليون تومان اعتبار در نظر گرفت و عملیات بهسازي و آسفالت این مدارس شروع شد.

عارفی در ادامه از خانه معلم شهرستان ابرکوه بازدید کرد که با توجه به اتمام کار ساختمان این پروژه مقرر گردید توسط اداره کل نوسازی مدارس استان به سیستم گرمایشی مجهز گردد.

به گفته دکتر عارفی در شش ماه اخیر در  حدود 5000 مترمربع از مدارس شهرستان ابرکوه که از لحاظ زیرسازی و سقف دچار مشکل بودند ایزوگام شدند.

در انتهای این بازدیدها با توجه به فرسوده بودن رادیاتورهای تعدادی از مدارس این شهرستان 3200عدد پره رادیاتور در اختیار آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا